skip to Main Content

بادکش درمانی در ایران

بادکش درمانی :

بادکش درمانی یکی از تکنیک های موثر در شیوه های طبیعی درمانی  مانند طب سنتی کشورهای هند، چین و ایران است که درمانگران از آن برای درمان و تسکین بسیاری از دردها و بیماری ها استفاده می کنند. این شیوه که با مکانیسم های مختلفی توسط درمانگران روی بدن انجام می شود یکی از پرکاربردترین تکنیک های درمانی است که در زندگی روزمره مردم نیز نقش بزرگی دارد.در مطلب زیربه ارائه برخی از خواص بادکش درمانی می پردازیم.

بادکش
بادکش

خون رسانی به اعضای بدن با بادکش درمانی

پس از یک روز کاری یا چند ساعت تمرینات ورزشی  بدن انسان دچار خستگی  کوفتگی در بخش های مختلف می شود که علت آن تجمع مواد زائدی مانند اسید لاکتیک در بدن می باشد. وجود این مواد زائد در سلول ها و مویرگ های سطحی بدن مانع از خون رسانی دقیق و مناسب به سلول های بدن و موضع های مختلف شده و به این ترتیب درد و خستگی را با خود به همراه می آورد. بادکش با تغییر دادن موضع مواد زائد و با ایجاد انبساط در مجاری و عروق خونی به اکسیژن رسانی بهتر به سلول های بدن به رفع خستگی و کوفتگی عضلات بدن کمک می کند.

تاثیر ترمیم بافت های آسیب دیده:

یکی دیگر از فواید بادکش که ناشی از خاصیت خون رسانی موضعی آن در بدن است، تسریع روند بهبود آسیب های بافتی و عفونت های موضعی در بدن است. به این ترتیب که درمانگر با کمک بادکش کردن و افزایش جریان گردش خون در موضع مورد نظر موجب فراخوانی سلول های دفاعی به سلول های آسیب دیده می شود و به این ترتیب امکان تسریع درمان و بهبود زخم ها را سرعت می بخشد.

بهبود بیماری های پوستی با بادکش متناوب

برخی از درمانگران طب سنتی و حتی بسیاری از متخصصان پوست در طب رایج بر این باورند که تکنیک های خاصی از بادکش درمانی به ویژه استفاده از بادکش متناوب و منقطع در درمان برخی از بیماری های پوست موثر است. در این شیوه به دلیل حاسیتی که در پوست برخی از مناطق مثل پوست صورت و گونه ها وجود دارد، بادکش را به دفعات که هر دفعه ۳ تا ۴ ثانیه به طول می انجامد برای درمان بیماری استفاده می کنند.به این ترتیب احتمال بروز کبودی یا تغییر رنگ در ناحیه بادکش در پوست حساس صورت منتفی می شود.

بادکش و تسکین اسپاسم های عصبی

اسپاسم های عضلانی و گرفتگی عضلات به دلیل فشارهای ناشی از کار روزانه و تنش های ناشی از آن می باشد.این گرفتگی ها که معمولا روی عضلات ناحیه ران، ساق پا و عضلات پشت دیده می شود، فشار زیادی را روی عصب های بدن وارد می کنند و معمولا با دردهای شدید همراه هستند. بادکش در این شرایط به بیمار مبتلا به اسپاسم کمک می کند تا علاوه بر از بین بردن گرفتگی ها با خون رسانی و اکسیژن رسانی مناسب به عضلات سخت شده به بهبود آن ها و کاهش درد کمک کند.

تاثیرات بادکش بر درد زانو

از بادکش درمانی جهت  بهبود دردهای ناشی از بیماری های مفصلی به ویژه دردهای مفصل زانو که به دلیل تجمع مایع مفصلی در این ناحیه به وجود می اید استفاده می شود. بادکش کردن ناحیه مفصل در کاهش تجمع مایع در مفصل زانو و بهبود دردهای این ناحیه موثر است. بادکش متناوب ناحیه زانو  تاثیر بسیار موثری بر کاهش دردهای ناحیه مفصل زانو خواهد داشت.

بادکش و لاغری شکم

عمدتا چاقی اطراف شکم و پهلو به علت تجمع موضعی چربی در این نواحی می باشد.بادکش گرم با مکانیسم فراخوان خون به ناحیه پرچربی در سوزاندن چربی های موضعی موثر است.

سوالات و نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top