skip to Main Content

اگر از چاقی و عوارض ناشی از آن خسته شده اید، خواندن مقاله کاشت نخ لاغری را به شما توصیه می‌کنیم. داشتن اندام زیبا و متناسب از دیرباز تا کنون آرزوی افراد بسیاری بوده است. امروزه با وجود زندگی ماشینی و کمبود وقت برای ورزش و فعالیت بدنی،بسیاری از افراد دچار چاقی شده و با عوارض روحی و جسمی ناشی از آن دست و پنجه نرم می کنند. خوشبختانه با پیشرفته علم، امروزه روش های بسیاری برای لاغری ابداع شده که کاشت نخ لاغری یکی از آنها می باشد.

 

کاشت نخ لاغری چیست؟

کاشت نخ لاغری

راه های زیادی برای درمان چاقی و از بین بردن چربی های تجمع پیدا کرده در اندام بالا و پایین تنه وجود دارد. یکی از موثرترین و بی عارضه ترین روش ها استفاده از متد درمانی کاشت نخ cog و pdo می باشد.
استفاده از نخ قابل جذب در نقاط طب سوزنی بدن یکی از درمانهای کاربردی و ماندگار در کنترل وزن می باشد تا شخص سریعتر و کامل تر به وزن نرمال بدن خود دست یابد.
در این روش با افزایش متابولیسم بدن، چربی و کالری های اضافی سریع تر سوزانده شده و در نتیجه باعث کاهش وزن و لاغری موضعی می شود. در روش امبدینگ و کاشت نخ با افزایش متابولیسم، بدن به فرد این امکان را می دهد که در زمانی کوتاه، وزن زیادی را کم کند.
یکی از بهترین مزیت های این روش لاغری، کاهش وزن تدریجی و مستمر آن است که حتی زمانی که بدن شخص در حال فعالیت نمی باشد نیز موثر است. در واقع نخ های کاشته شده در نقاط طب سوزنی باعث افزایش گردش خون شده و این عمل باعث سوزاندن چربی ها حتی در هنگام استراحت بدن می شود.

 

موارد کاربرد درمان با کاشت نخ

امروزه متخصصین طب سوزنی، این روش درمانی را اکثرا با هدف کاهش سایز در درمان چاقی انجام انجام می دهند،اما با توجه به افزایش تجربیات در این زمینه پای آن به بیماری های مختلف دیگر نیز باز شده است.برخی از موارد کاربرد آن به شرح ذیل می باشند:
جوانسازی ،فلج صورت ،تخفیف دردهای مزمن مانند درد شانه ،زانو ،سرو گردن،مهره ها و عضلات. همچنین در میگرن ،رماتیسم ، افسردگی ،ناراحتیهای گوارشی ،بسیاری از بیماریهای زنان و مامایی ،خستگی مزمن نیز این روش بکار می رود.

کاشت نخ برای چه کسانی مناسب است؟

 

کاشت نخ لاغری

افراد برای استفاده از روش کاشت نخ لاغری دارای محدودیت نمی باشند و این روش تقریباً برای تمامی افراد چاق قابل اجرا است. همچنین کسانی که با کمک رژیم و ورزش وزن خود را پایین آورده اند اما در نواحی خاصی از بدن دچار تجمع چربی و یا سلولیت می باشند گزینه خوبی برای این نوع روش لاغری هستند.

 

کاشن نخ باعث کاهش اشتها می شود

بکاشت نخ روی نقاط خاصی از بدن موجب کاهش اشتها می شود و بدین طریق از پرخوری جلوگیری می کند. به خصوص در افرادی که پرخوری عصبی دارند، یعنی در کسانی که وقتی عصبانی می شوند اشتهایشان زیاد می شود بسیار موثر است. با این روش می توان در عرض یک هفته اشتهای فرد پر خور را بسیار کم نمود به طوری که مقدار خوردن فرد به نصف کاهش می یابد.

حوه عملکرد روش امبدینگ یا کاشت نخ لاغری

 

کاشت نخ لاغری

روش کاشت نخ cogو pdo قابل جذب یک روش سنتی در طب چینی می باشد که چندین سال است در کشورهای مختلف از جمله ایران برای درمان بیماری های مختلف با استفاده از سبک و سوزن های جدید و نخ بهتر مورد استفاده قرار می گیرد.

دراین روش با قرار دادن سوزن هایی در نقاط مخصوص بدن و گذاشتن نخ های قابل جذب در زیر پوست (بعد از ۳ تا ۴ هفته این نخ ها جذب می شوند) باعث تحریک انرژی چی در کانال مریدین که باعث متعادل شدن انرژی چی و در نتیجه رفع بیماری و دردها و مشکلات نازیبایی پوست و اندام می شود.

 

میزان کاهش وزن در روش کاشت با نخ چقدر است؟

هدف اصلی کاشت با نخ، کاهش سایز است اما اگر توسط افراد متخصصین طب سوزنی بر اساس تشخیص علت چاقی انتخاب نقاط صورت گیرد در کاهش وزن موثر است. اگر بیماری زمینه ای وجود نداشته باشد ۳ تا ۵ کیلوگرم ماهیانه فرد لاغر خواهد شد.

روش کاشت نخ لاغری به چند صورت است؟

 

کاشت نخ لاغری

کاشت نخ یا امبدینگ نقطه ای معمولا عبارت است از قرار دادن نخ های کوچکِ قابل جذب طبیعی در نقاط درمانی ویژه که در صورت نیاز برای بیماران خاص استفاده میگردد. این روش بیشتر در بیمارانی که امکان حضور مرتب و به موقع در درمانگاه که لازمه دریافت درمان سنتی اکیوپانکچر است را ندارند مورد استفاده قرار می گیرد.

با توجه به جذب تدریجی نخ توسط بدن بیمار، تحریک تدریجی نقطه هدف به مدت دو تا سه هفته ادامه می یابد که باعث ایجاد اثر درمانی نسبتا ماندگار خواهد بود. در بیمارانی که خطر حساسیت به نخ کت گوت وجود دارد، بجای نخ کت گات از نخ های کم حساسیت زا که عمدتا از جنس PDS هستند استفاده می شود.

کاشت نخ خطی خود به دو نوع امبدینگ تحریکی و امبدینگ کششی تقسیم می شود. در امبدینگ خطی تحریکی، نخ های قابل جذب ساده به طول ۳ تا ۱۰ سانتیمتر در محل مورد نظر به صورت خطی گذاشته می شود. با تحلیل تدریجی نخ، التهاب موضعی ایجاد شده که باعث تخریب بافت چربی و تحریک سلولهای سازنده ای مانند فیبروبلاستها می شود. نتیجه اثر این واکنش، کاهش سایز چربی، ایجاد بافت کلاژن و ایجاد شبکه ی پروتئینی در اندام است. در مقابل، امبدینگ خطی کششی با ایجاد کشش نسبتا پایدار در محل کاشت نخ باعث کشش بافت و لیفتینگ اندام می گردد.
چنانچه مایل به دریافت خدمات در این زمینه می باشید، می توانید از طریق قسمت ارتباط با ما مرکز تخصصی طب سوزنی و امبدینگ تماس حاصل فرمایید.

 

Back To Top