skip to Main Content

درمان انواع فلج با کاشت نخ و طب سوزنی

اگر به دنبال مطالبی راجع بع درمان انواع فلج با کاشت نخ و طب سوزنی هستید، مقاله ذیل اطلاعات جامعی به شما خواهد داد.

علم تایید کرده است که طب سوزنی اجازه می دهد قربانیان فلج سریع تر بهبود پیدا کنند و مطالعاتی در زمینه بهبود اختلالات عملکرد در نتیجه  فلج ایسکمیک حاد وجود دارد.

میلیون ها نفر از افرادی که از فلج شدن جان سالم به در می برند قادر به دریافت سریع درمان نیستند و تمام شرایط منفی را تجربه می کنند. بیمارانی که در نتیجه فلج شدن توانبخشی می شوند، احتمال بیشتری دارد که با این اختلال زنده بمانند و استقلال خود را با بهبود عملکرد فیزیکی حفظ کنند.

جلسات طب سوزنی شامل برنامه های توانبخشی برای قربانیان فلج شده است و به نظر می رسد الکترو طب سوزنی و طب سوزنی پوست سر دو روشی است که به طور گسترده استفاده می شود.

بیشتر بدانید:کاهش وزن و سایز و درمان چاقی با کاشت نخ

 

درمان با کاشت نخ و طب سوزنی

درمان انواع فلج با کاشت نخ و طب سوزنی

کاشت نخ و طب سوزنی یکی از محبوب ترین شیوه های طب سنتی چینی در جهان غرب امروز است. این روش  سلامتی در چین باستان بیش از ۲۵۰۰ سال پیش تاسیس شده و از آن زمان تاکنون تکامل یافته است.

کاشت نخ و طب سوزنی و سایر تکنیک های طب سنتی چینی برای چندین دهه در ایالات متحده و سایر کشورهای غربی افزایش یافته است. طب سوزنی، یک تکنیک جامع سلامتی از طب چینی باستان است که  نقاط خاصی از بدن را با سوزن های نازک در پوست تحریک می کنند.

اولین سوال بسیاری از افراد این است که آیا درد دارد. جالب است، گرچه در طب سوزنی از سوزن استفاده می شود، اما درمان نسبتا بدون درد است. در واقع، یکی از رایج ترین استفاده ها از طب سوزنی تسکین طبیعی درد مزمن در بدن و  اجتناب از مصرف دارو و عوارض جانبی ناخواسته آن است.

جلسات طب سوزنی شامل برنامه های توانبخشی برای قربانیان فلج شده است و به نظر می رسد الکترو طب سوزنی و طب سوزنی پوست سر دو روشی است که به طور گسترده استفاده می شود.

درمان انواع فلج با کاشت نخ و طب سوزنی

درمان فلج صورت

درمان انواع فلج با کاشت نخ و طب سوزنی، در بهبود و درمان انواع فلج از جمله فلج های پس از سکته مغزی بسیار کمک کننده است. این روش درمانی در بهبود عوارض مختلف پس از سکته مغزی، از جمله فلج یک طرف بدن، اختلال بلع و تکلم، اختلال در راه رفتن وسایر مشکلات حسی حرکتی یکی از بهترین درمان های مکمل می باشد.

تاثیر این روش درمانی بر روی افراد متفاوت است، برخی بیماران پس از استفاده از طب سوزنی به طور کامل درمان می شوند وبرخی بهبود نسبی در وضعیت خود پیدا خواهند کرد.

از طب سوزنی می توان برای کمک به درمان تمام بیماری های سیستم اعصاب از جمله پارکینسون، ام اس، بی خوابی، سردردهای میگرنی و تیک های عصبی استفاده کرد.

این روش همچنین برای افرادی که فلج ناشی از ضایعات مغزی یا مادرزادی دارند نیز کمک کننده است. حتی بیمارانی که قطع نخاع شده اند نیز می توانند با استفاده از آن برخی از توانایی های خود را بازیابند.

 

درمان انواع فلج با کاشت نخ و طب سوزنی

درمان انواع فلج با کاشت نخ و طب سوزنی

فلج مغزی

شامل اختلالات و ناتوانی‌های مختلف مغز و دستگاه عصبی است که باعث ناتوانی و مشکلات حسی، حرکتی، یادگیری و نیز اختلال تکلم، بلع، شنیدن، دیدن و تفکر می‌شود.اختلالاتی مانند اوتیسم، صرع و ناتوانی در راه رفتن در بین بیماران فلج مغزی شایع است.

علت فلج مغزی

می تواند هرگونه آسیب یا ناهنجاری مغزی بویژه در دوران جنینی باشد. به عنوان مثال، کاهش اکسیژن رسانی بافت مغز در دوران جنینی یا هنگام زایمان، نارس بودن نوزاد، تشنج یا بیماری های هورمونی مادر هنگام حاملگی، مسمومیت حاملگی و بیماری های عفونی دوران حاملگی، از علل شایع این مشکل است.

 

از طب سوزنی می توان برای کمک به درمان تمام بیماری های سیستم اعصاب از جمله پارکینسون، ام اس، بی خوابی، سردردهای میگرنی و تیک های عصبی استفاده کرد.

درمان انواع فلج با کاشت نخ و طب سوزنی:فلج صورت

درمان انواع فلج با کاشت نخ و طب سوزنی

فلج صورت که از آن با عنوان فلج محیطی صورت هم یاد می شود از جمله شایع‌ترین بیماری‌ها در جهان است که به دلایل مختلف از قبیل تصادف، ضربه، قرار گرفتن در معرض آب‌وهوای بسیار گرم یا سرد، ابتلا به ویروس و هر آنچه عملکرد ریشه‌های عصبی این ناحیه را مختل کند، به‌وجود می‌آید.

براساس آمار ارائه شده از سازمان جهانی بهداشت از هر ۵ هزار نفر در جهان، یک نفر به این بیماری مبتلا می‌شود. این بیماری که خیلی آرام و بی‌صدا به سراغ بیمار می‌آید از جمله بیماری‌هایی محسوب می‌شود.

علاوه بر درگیر کردن بخشی از اعضای بدن به لحاظ روحی و روانی بیمار را تحت‌تاثیر قرار داده و به مرور برخی بیماری‌های روحی از قبیل افسردگی و اضطراب را در او ایجاد می‌کند. زیرا این بیماری جذابیت، جذابیت و شادابی صورت بیمار را نشانه می‌رود.

 

کاشت نخ و طب سوزنی

درمان انواع فلج با کاشت نخ و طب سوزنی

طب سوزنی یکی از محبوب ترین و فراگیرترین شاخه های طب مکمل و جایگزین است که به دلیل اثرات درمانی و بی عارضه بودن در چند دهه گذشته به سرعت در درمان انواع فلج با طب سوزنی دنیا گسترش پیدا کرده است.

 

مطالعات و پژوهش های زیادی در سراسر دنیا تاثیرات مثبت انواع روش های طب سوزنی اعم از طب سوزنی گرمایی، طب سوزن با لیزر یا جریان الکتریسیته را در کنار دیگر روش های درمانی رایج در بهبود شرایط بیماران فلج مغزی نشان می دهد.

البته این روش باید از سوی متخصص طب سوزنی و با سوزن های یکبار مصرف انجام شود که در این صورت هیچ گونه عارضه جانبی برای آن گزارش نشده است.

درمان انواع فلج با طب سوزنی تحقیقات دانشمندان نشان داده است که انجام طب سوزنی به تنهایی و یا همراه با درمان دارویی می تواند باعث بهبودی قابل توجه بیماران مبتلا به فلج صورت گردد.

طب سوزنی در فلج صورت می تواند موجب کاهش التهاب، افزایش گردش جریان خون در صورت و تحریک عصب و عضلات صورت شده و بیمار سریعتر بهبود می یابد. درمان انواع فلج با طب سوزنی

 

بیشتر بدانید:عوارض کاشت نخ لاغری

کلام آخر

درمان انواع فلج با کاشت نخ و طب سوزنی

درمان انواع فلج با طب سوزنی درمان انواع فلج با طب سوزنی بر اساس اندیکاسیون هایی که سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده علاوه بر بیماری های سیستم اعصاب طب سوزنی برای بیماری های روان وافسردگی، بیماری های عضلانی اسکلتی، دردهای ستون فقرات گردنی، کمر، شانه و بیماری های مفصلی، مشکلات قاعدګی و بیماری های ګوارشی و کاهش وزن نیز موثر است.

کاشت نخ و طب سوزنی از روش های نوین در طب سوزنی است که بهبهبود بسیاری از بیماری ها کمک می کند. مرکز تخصصی و طب سوزنی ایران امبدینگ با کادری مجرب آماده خدمت رسانی به شما می باشد. جهت اطلاعات بیشتر با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.

سوالات و نظرات کاربران

  1. سلام . اقای دکتر من بعد از سکته عصب اطراف دهانم کاملا بی حس شده و قادر به خندیدن نیستم. ایا با طب سوزنی درمان می شوم؟

  2. سلام من ۳۸ سالمه و در کوجکی دجار بلز و فلح سمت راست صورتم شدم الان اسپاسم عضلانی دارم جون پلک باید بزنم اسپاسم ایحاد میشد. در سایتها خواندم که طب سوزنی خوب است ایا طبسوزنی در رفع کامل این اسپاسم کمک میکند و یا نتیجه اش معلوم نیست ایا بیمار اینگونه داشتین و جه بیش اومده. میخوام یه جواب صریح بشنوم که این درمان قطعی هست یا در حد احتمالات میباشد.ممنون دکتر عزیز

    1. سلام. طب سوزنی برای درمان انواع فلج بسیار موثر می باشد. و بعد از گذراندن چند جلسه درمانی بهبود خواهید یافت

  3. سلام همسر بنده چندین مشکل دارند
    مشکل پانیک و اضطراب
    مشکل وابستگی به سیگار روزی یک پاکت
    مشکل اختلال بلع حتی در آب خوردن .ظاهرآ بیماری هیستروگلوبوس میباشد
    در حال حاضر مشکل اساسی همان گیرکردن غذا و مایعات در گلوست که بسیار شدید شده و البته سالها مزمن بوده است
    آیا امیدی به درمان همسر ۳۷ ساله من هست؟

  4. سلام خسته نباشید من در کودکی تصادف کردم و عصب صورتم قطع شده و الان زمان پلک زدن ابرو و گوشه لبم و لپم میپرد در واقع با هر پلک زدن این پرش وجود دارد من واقعا از زندگی سیر شدم آیا با طب سوزنی من درمان میشم که موقعرپلک زدن مثل همه آدمهای معمولی پلک بزنم

  5. سلام آقای دکتر من دوسال پیش براثر سقوط از ارتفاع دچاره مشکل عصبی دست چپ شدم طوری که از مچ به پایین (انگشتان)حس حرکتی و از کتف به پایین (انگشتان) حس لامسه ندارم آیا با طب سوزنی امکان بازگشت هست

  6. با عرض سلام.ایا با طب سوزنی درمانی برای فلج نخاعی که باعث شده برادرم از گردن به پایین فلج شود وجود دارد؟

  7. درود بر شما
    من عمل نوروم آگوستیک داشتم و بعد از برداشتن تومور عصب سمت راست صورتم خیلی ضعیف عمل میکه البته الان ۳ماه از عملم گذشته و حرکات کمی بهتر شده ولی بازم خیلی مشکل دارم.علائم صورتم مثل بیماری بلز میخواستم بدونم که طب سوزنی موثر است.و اگه تاثیر داره یکی از همکارانتون که در مشهد هستن به من معرفی کنید.
    متشکرم

  8. سلام آ قا ی دکتر من از هفت سالگی جراحی تومور مخچه کردم الان ۱۳سالم فلج صورت هردوطرف شده ام مشکلم کشش و پلک زدنم آیا طب سوزنی برای منم خوبه یا نه ممنون میشم جواب بدین

  9. سلام دکتروقت بخیربنده ازدوران بچگی به گفته دکترهادچارفلج اطفال شدم وپای چپم نسبت به پای راستم نازک وکوتاه هست وکمی میلنگم وشکل ظاهری پاهایم کاملا مشخص میکندکه لاغراست بنظرشماباطب سوزنی درمان وجوداردیانه؟وپای ناقص مثل پای سالم می‌شود ؟؟

  10. سلام اقای دکتر
    با خوندن مطالبی که درمورد درمان فلج عضلانی نوشته شده خیلی خوشحال شدم
    من فرزندپسری ۱۴ ساله دارم که وقتی وارد ۸ماهگی حاملگیم شدم بعلت عدم رشد در ۳۲ هفتگی بدنیا اوردند بصورت سزارین
    ۲۸ روز در دستگاه بدون اکسیژن قرار دادند وفقط سرم وصل می کردند اوسط بستری تب کردند بعداز مرخصی در ۵,۶ ماهگی ومتوجه شدم که سمت چپش نسبت به راستش تحریک کمتری دارد با مراجعه به دکتر وسی تی اسکن سنت چپ مغز اسیب دیده الان با کاردر مانی وفیزیو تراپی نتیجه نگرفتیم دست چپش همچنان اسپاسم دارد و چند انگشتش سستی دارد ایا می شود با طب سوزنی درمان کرد ممنونم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top