skip to Main Content

درمان آکنه و جوش با کاشت نخ و طب سوزنی

درمان آکنه و جوش با کاشت نخ و طب سوزنی، امروزه یکی از پرطرفدار ترین درمان ها در دنیا میباشد. چرا که با کاشت نخ و طب سوزنی، دیگر نیازی به مصرف داروهای شیمیایی مخصوصا کورتون دار نیستید. با ما همراه باشید تا از نکات بیشتری راجع به این شیوه درمانی، مطلع گردید.

با افزایش سن، جای جوش‌ها معمولاً واضح‌تر دیده می‌شوند چراکه پوست، کلاژن خود را از دست می‌دهد. کلید انجام درمان موفق، انتخاب بهترین روش درمانی برای هر نوع جای آکنه و جوش است. برای مثال، بیماری که جای جوش‌های عمیقی بر روی صورت خود دارد می‌تواند از روش کاشت نخ که باعث افزایش حجم پوست می‌شود برای رفع جای جوش خود استفاده کند.

بیشتر بدانید:لیفتینگ صورت با کاشت نخ و طب سوزنی

آکنه یا جوش چیست؟

درمان آکنه و جوش با کاشت نخ و طب سوزنی

آکنه یا جوش، ضایعه یا عارضه ای است که در اثر بسته شدن منافذ و خروجی های غدد چربی و غدد سبابه که در پوست وجود دارند بوجود می آید.

در یکسری از موارد آکنه به دلیل مویی که از زیر پوست می خواهد خارج شود ایجاد می شود، وقتی که مو مستقیم از پوست بیرون نیاید، در فاصله ای که در پوست رشد می کند، به عنوان یک جسم خارجی توسط بدن و سیستم دفاعی بدن شناخته شده ، واکنش سیستم دفاعی بدن را برانگیخته، ترشح و تجمع گلبولهای سفید را ایجاد می کند و عارضه ای به نام جوش پدید می آید.

آکنه یا جوش با توجه به اینکه در چه ناحیه و لایه ای از پوست تجمع و التهاب ایجاد کند، به شکلهای مختلفی دسته بندی می شود:

از یک لکه قرمز رنگ و یک التهاب شدید یا اصطلاحا جوشهای زیر پوستی با سر سفید یا سیاه شروع می شود تا جوشهایی چرکی ملتهب و قرمز رنگ متغیر می باشد.

حتی سیستم دفاعی می تواند با شدتی به این ناحیه حمله کند که برجستگی های بسیار بزرگ و عفونت های شدیدی ایجاد نماید و اصطلاحا عارضه ای به نام آکنه ی ولگاریس یا جوشهای گوشتی را تشکیل دهد.

اگر آکنه ای که ایجاد شده و واکنش سیستم دفاعی بدن زیاد باشد، حتی می تواند به لایه ی زیر پوست که درم نام دارد آسیب برساند و در صورت آسیب دیدن درم، جای جوشها نیز روی پوست میماند.

ترکاندن و فشار دادن جوشها، منجر به پخش شدن التهاب در لایه ی زیر پوست شده و باعث می شود. که این عفونت و التهاب جوش، به لایه ی عمق تری از پوست نیز نفوذ میکند و احتمال ایجاد جای جوش را با صدمه زدن به درم بیشتر می نماید.

به طور خلاصه، علت ایجاد جای جوش این هست که لایه ی زیرین پوست آسیب می بیند و اصطلاحا نقشه ی بازسازی پوست خراب می شود وبه همین جهت پوست جدیدی جایگزین خواهد شد. چون نقشه ای در لایه زیرین پوست وجود ندارد، خود به خود اثری ماندگار از جای جوش باقی می ماند.

آکنه یا جوش، ضایعه یا عارضه ای است که در اثر بسته شدن منافذ و خروجی های غدد چربی و غدد سبابه که در پوست وجود دارند بوجود می آید.

درمان آکنه و جوش با کاشت نخ و طب سوزنی

درمان آکنه و جوش با کاشت نخ و طب سوزنی

یکی از روش های رفع آکنه و جوش صورت، استفاده از روش کاشت نخ و طب سوزنی است که امروزه به دلیل نتایج قابل قبول آن، تعداد افرادی که برای انجام این درمان به کلینیک ها و متخصصان طب سوزنی مراجعه می کنند، کم نمی باشد. این روش غیر جراحی است و با استفاده از سوزن نازک طب سوزنی انجام می شود.

ابتدا برای برطرف کردن جای جوش و آکنه، با کاشت نخ، روی قسمتی از صورت که می خواهید درمان انجام دهید، کرم بی حسی موضعی می زنند. سپس محل ورود نخ در صورت، توسط پزشک متخصص طب سوزنی، مشخص می شود.

بعد از تعیین محل، با سوزن محل را برای وارد کردن نخ آماده می کنند. این محل خیلی کوچک است و جایش باقی نخواهد ماند. با یک سوراخ بسیار کوچک نخ ها را زیر پوست قرار می دهند.

این نخ ها از پلی پروپیلن ساخته شده اند که موادی سازگار با بدن انسان میباشند و برای سالهای زیادی در جراحی قلب و عروق و چشمی استفاده می شود. تقریبا ۱۰ تا ۱۲ تکه نخ همراه با یک سوزن میان بافتی وارد قسمت زیرین پوست می گردد و در نتیجه، پوست کشیده تر شده و به مرور جای آکنه و جوش از بین می رود.

درمان جای آکنه و جوش صورت با نخ در کمتر از ۴۵ دقیقه و بدون هیچ دردی در کلینیک، انجام می شود. فرد می تواند بعد از ۲ روز به فعالیتهای طبیعی خود بازگردد و پس از ۲ هفته بافت های نرم، بهبود یافته و هیچ نشانه ای از انجام این روش پدیدار نخواهد بود. این تکنیک هیچ گونه اسکار بر جای گذاشته و به شکلی موفقیت آمیز در تمام نواحی صورت و گردن قابل استفاده بوده و ظاهری جوانتر به فرد می دهد.

یکی از روش های رفع آکنه و جوش صورت، استفاده از روش کاشت نخ و طب سوزنی است که امروزه به دلیل نتایج قابل قبول آن، تعداد افرادی که برای انجام این درمان به کلینیک ها و متخصصان طب سوزنی مراجعه می کنند، کم نمی باشد. این روش غیر جراحی است و با استفاده از سوزن نازک طب سوزنی انجام می شود.

هدف از درمان آکنه و جوش با کاشت نخ و طب سوزنی

درمان آکنه و جوش با کاشت نخ و طب سوزنی

هدف از درمان جوش در طب چینی فقط زیبایی برای فرد نیست تا با فواصل طولانی تر و با دوره های کوتاه تری درمانجو را اذیت کند تا پوست به این تغییر و این بالانس هورمونی عادت کند وبا کمتر شدن دفعات جوش و کم شدن التهاب، احتمال ایجاد جوش کمتر شود.

در حقیقت یک اثر آنی مد نظر است که صورت و پوست زیباتر شود و نیز یک اثر دراز مدت که جای جوشی که به صورت دائم در بدن و صورت مانده، کمتر شود. یکسری از جوشها هستند که در نواحی تحت فشار بدن مثل پشت کتف ها،کمر و یا در نواحی نشیمنگاه دیده می شوند، زیرا در این نواحی غده ای قرار است ترشحی داشته باشد، مویی قرار است خارج شود و در اثر نشستن،دراز کشیدن،این مو پیچ می خورد و این غده سرش بسته می شود و جوش بوجود می آید.

طب سوزنی برای توضیح جوش‌ و آکنه، تئوری مخصوصی دارد و آن را به افزایش گرمای ریه‌ها نسبت می‌دهد. به این معنا که برای از بین بردن این جوش‌ها باید ریه‌ها، که به عقیده درمانگران طب سنتی چین اوضاع پوست را کنترل می‌کنند، پاک شوند و گرمای اضافی آنها خارج گردد.

راه خارج کردن این گرمای اضافی فرو بردن سوزن‌های طب سوزنی در نقاط خاصی از بدن است. ثابت شده که طب سوزنی در درمان آکنه موثر است. این درمان نه تنها جوش‌ها را هدف قرار می‌دهد، بلکه مشکل زمینه‌ای بیمار را که موجب رشد جوش‌ها می‌شود نیز درمان می‌کند.

بیماران باید زمانی به متخصص طب سوزنی مراجعه کنند که آکنه آنها بسیار شدید شده و به درمان‌های رایج پاسخ نمی‌دهد و درمان بسیار طولانی شده است. در این صورت باید با مشورت پزشک متخصص پوست خود به درمانگر طب سوزنی ماهری مراجعه کنند که در زمینه درمان آکنه با طب سوزنی تجربه کافی دارد.

لازم است بدانید که موفقیت این درمان به خصوصیات هر فرد بستگی دارد و از این رو تقریبا نمی‌توان پیش‌بینی کرد که درمان در کدام بیمار جواب می‌دهد و در کدام خیر.

بیشتر بدانید:درمان آرتریت مفصلی با کاشت نخ و طب سوزنی

برای درمان آکنه و جوش با کاشت نخ طب سوزنی چند جلسه لازم است؟

درمان آکنه و جوش با کاشت نخ و طب سوزنی

معمولا جوش‌های صورت به‌صورت چرکی، غیر چرکی و التهابی بروز می‌کنند و یا اینکه در خانم‌ها با افزایش استرس و ناپرهیزی این وضعیت تشدید می شود که در این زمان، نیاز است با بررسی‌های هورمونی و انجام برخی آزمایش‌ها علت دقیق بروز این عارضه‌ها بررسی شود.

معمولا برای درمان جوش‌های صورت دوره درمانی حدود ۲۰ جلسه لازم بوده که اگر در اوایل بروز جوش بر روی صورت و قبل از فراگیر شدن آنها در سطح صورت درمان انجام شود، نتایج بهتری را شاهد خواهیم بود.

طب سوزنی درمانی نیست که آن را ساده بنگارید یا به افراد بی‌تجربه و آماتور مراجعه کنید. طب سوزنی و کاشت نخ، علمی پیچیده است که اگر ملاحظات لازم در اجرای آن رعایت نشود، سوزن‌ها درست و در جای مناسب فرو نروند و پروسه درمان کامل و درست انجام نشود، می‌تواند بسیار خطرناک باشد.

برای دریافت بهترین خدمات با بالاترین کیفیت، ما به شما کلینیک کاشت نخ و طب سوزنی ایران امبدینگ را معرفی میکنیم. برای اطلاعات بیشتر با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.

سوالات و نظرات کاربران

  1. با سلام و خسته نباشید آقای دکتر آیا طب سوزنی برای درمان جوشها یک روش دائمی است یا بعد از مدتی دوباره جوشها نمایان خواهند شد ؟ آیا عوارضی هم دارد؟ معمولا بعد از چند جلسه جوشها کاملا درمان خواهند شد؟ با تشکر از راهنمایی شما

    1. سلام. جوشهای صورت و بدن ناشی از عملکرد بد ارگانهای داخلی بدن مانند کبد ، کلیه، طحال و غیره می باشند. طب سوزنی با تصحیح عملکرد این ارگانها به درمان جوش می پردازد. و کاملاه روشی ماندگار بوده و اگر توسط متخصص طب سوزنی انجام شود هیچ گونه عوارضی ندارد. معمولا بعد از گذشت دو هفته نتایج قابل قبولی بدست می اید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top