skip to Main Content

درمان افسردگی با کاشت نخ و طب سوزنی

اگر به دنبال درمان افسردگی با کاشت نخ و طب سوزنی هستید و نمی خواهید که از داروهای شیمیایی که عوارضشان بسیار بیشتر از درمانشان است استفاده کنید، به شما پیشنهاد میکنیم تا آخر این مقاله همراه ما باشید و راجع به این علم وسیع کسب اطلاعات نمایید.

بیماری های مختلفی را می توان با کاشت نخ و طب سوزنی به صورت درمان کرد. از جمله بیماری های دستگاه گوارشی مثل یبوست و زخم معده، بیماری های تنفسی مثل آسم، بیماری های قلب و سیستم عروق، بیماری های سیستم تناسلی و ناباروری، بیماری های اورولوژیکی، آلرژی، بیماری های چشم، بیماری های سیستم عصبی و بیماری های روانی مثل افسردگی و …. همچنین کاشت نخ به صورت کات گوت یا امبدینگ در درمان های زیبایی مثل جوانسازی پوست نیز کاربرد دارد.

بیشتر بدانید:کاشت نخ در درمان انواع بیماری ها

 

درمان افسردگی با کاشت نخ و طب سوزنی: تاریخچه

درمان افسردگی با کاشت نخ و طب سوزنی

کاشت نخ و طب سوزنی یکی از مهمترین شاخه های طب سنتی چینی با بیش از ۵۰۰۰ سال سابقه درمانی است. این روش درمانی که بر اساس فلسفه کهن چین بنا شده، با روشی کم خطر و نسبتا ارزان شانس بهبود طیف وسیعی از بیماران را فراهم کرده است.

 

با توجه به عدم نیاز به تجویز دارو، هنر استفاده از سوزنهای نازک در سراسر دنیا به عنوان اعجاز طب چینی طرفداران بیشماری دارد به شکلی که در کشورهای پیشرفته ای نظیر آمریکا، آلمان، استرالیا، سنگاپور و کانادا دانشکده های ویژه اکیوپانکچر دایر گردیده است.

 

سوزنهای مورد استفاده در اکیوپانکچر از انواع فنری بسیار ظریف، انعطاف پذیر و یکبار مصرف هستند که در کارخانه های استاندارد به صورت استریل تهیه و بسته بندی می شوند؛ این امر باعث فراهم شدن امکان درمان بی درد یا کم درد، استریل و بدون عارضه یا همراه با کمترین عارضه برای طیف وسیعی از بیماریها گردیده است.

 

درکنار استفاده پایه ای از سوزن (اکیوپانکچر)، درمانهای مکمل و وابسته به آن شامل ماکسیباسشن (Moxibustion)، اکیوپانکچر الکتریکی(Electroacupuncture) ، ماساژ با روغنهای درمانی (گواشا Guasha) ، بادکش درمانی (Cupping)، کاشت نخ و طب سوزنی و غیره هریک کاربرد درمانی ویژه ای داراست.

 

کاشت نخ و طب سوزنی یکی از مهمترین شاخه های طب سنتی چینی با بیش از ۵۰۰۰ سال سابقه درمانی است. این روش درمانی که بر اساس فلسفه کهن چین بنا شده، با روشی کم خطر و نسبتا ارزان شانس بهبود طیف وسیعی از بیماران را فراهم کرده است.

برخی موارد درمان با کاشت نخ و طب سوزنی

درمان افسردگی با کاشت نخ و طب سوزنی

تخفیف دردهای مزمن مانند درد شانه،سرو گردن و مهره ها ،تاثیر بر پوست و جوانسازی و زیبایی افراد که با تحریک مداوم و تکرارشونده پوست و بافت نرم در طی یک الی شش ماه انجام می شود.

 

این روش سنتی زیبایی پوست بویژه برای از بین بردن چروکهای پیشانی و اطراف دهان و بینی مفید است. فرم دهی بدن و کاهش سایز در درمان چاقی، انقباض و انبساط غیرطبیعی عضلات نواحی شل و وارفته باسن و بازوها و پهلوها با این روش اصلاح می شود.

 

همچنین جایگذاری این نخ ها در بافت چربی افراد موجب افزایش خون رسانی به بافت سلولیتی چربی شده و موجب لاغری موضعی می گردد.

درمان خستگی مزمن،ناراحتی های گوارشی و بسیاری از بیماری های زنان و مامایی از جمله :(التهاب مزمن لگن،یائسگی زودرس یا تنبلی تخمدان  ،ناباروری بدلیل کم کاری تخمدان و سندرم قبل از قائدگی)

دردهای اسکلتی ،عضلانی ،مفصلی (اسپاسم عضلانی ،خار پاشنه و …)، دیسک کمر،گردن و سیاتیک ،دردهای مزمن بدن (کمردرد،گردن درد،شانه درد و…) ،سردردها (سردرد عصبی و میگرن و …) ،بیماریهای گوارشی (درد معده ،یبوست مزمن و …) ،اختلالات روان (افسردگی ،اضطراب ،اختلالات خواب و …) ،آرتروزها(آرتروز شانه،آرتروز لگن و…)

 

درمان افسردگی با کاشت نخ و طب سوزنی در طب سنتی چینی

درمان افسردگی با کاشت نخ و طب سوزنی

افسردگی یک بیماری روانی جدی اما قابل درمان است که خود را با علائم روحی، ذهنی و جسمی نشان می دهد. یکی از ویژگی های قابل توجه خلق و خوی افسرده و کاهش لذت است. کسی که افسرده است، از لحاظ روحی ناراحت، بدبین و ناامید است.

از کارهایی که قبلا با علاقه انجام می داد لذت نمی برد و احساس غم و اندوه و تنهایی می کند. علاقه او به محیط اطراف کاهش می یابد؛ احساس دلتنگی و ناآرامی دارد. این احساسات مانع از زندگی روزمره فرد می شود و ممکن است برای ماه ها ادامه یابد همچنین بر فعالیت های ذهنی و سلامت عمومی تاثیر منفی می گذارد.

افسردگی به تنهایی یک مشکل سلامتی است  وهمچنین می تواند باعث بیماری های دیگر و یا بدتر شدن دوره آنها شود. به عنوان مثال، افسردگی در دوران بارداری یا بعد از زایمان می تواند مشکلات جدی در مادران ایجاد کند. باز هم، یک رابطه جدی بین افسردگی و توسعه دیابت و بیماری قلبی با تحقیقات علمی ثابت شده است.

 

افسردگی در طب سنتی چینی نوعی بیماری مالیخولیا است که در درمان آن می توان از طب سوزنی بهره مند شد. هر از گاهی ممکن است هر کس احساس افسردگی یا ناراحتی کند.

این معمولاً یک کسالت سطحی تلقی می شود و طی چند روز به طور خود به خودی برطرف می شود. در افسردگی ، عملکرد طبیعی زندگی روزمره مختل می شود. وضعیتی وجود دارد که باعث ناراحتی فرد و محیط اطراف او می شود.

افسردگی در طب سنتی چینی نوعی بیماری مالیخولیا است که در درمان آن می توان از طب سوزنی بهره مند شد. هر از گاهی ممکن است هر کس احساس افسردگی یا ناراحتی کند.

درمان افسردگی با کاشت نخ و طب سوزنی

درمان افسردگی با کاشت نخ و طب سوزنی

درمان افسردگی با طب سوزنی به طور تقریبی یک پنجم افراد، افسردگی بالینی را حداقل یک بار در طول عمر خود تجربه می کنند. احساس ناراحتی و افسردگی در بعضی شرایط مانند از دست دادن عزیزان، طبیعی است و اثرات آن را می توان با تغییر شیوه زندگی کنترل کرد.

اما افسردگی بالینی به مشکلات طولانی مدت و شدید روحی، فیزیکی و شناختی اطلاق می شود که بر روی زندگی روزمره افراد تاثیر منفی می گذارد. نشانه های افسردگی به شرح زیر است:

۱-از دست دادن حس مثبت و حس موفقیت (عدم علاقه به فعالیت هایی که به طور معمول لذت بخش هستند).
۲-افکار منفی (اغلب نگرانی در مورد آینده).
۳-تحریک پذیری، اضطراب و خستگی
۴-تغییر الگوی خواب (خوابیدن زیاد یا کم خوابی).
۵-نا امیدی (میل به خودکشی).
.
عوامل افسردگی همانند عوامل اضطراب هستند. افسردگی معمولا با مصرف داروهای ضد افسردگی یا روان درمانی یا ترکیب آنها درمان می شود.طب سوزنی چینی از گذشته برای درمان افسردگی و اضطراب به جای مصرف دارو استفاده شده است.

طب سوزنی بیشتر برای از بین بردن دردها معروف است و تعداد کمی از افراد از فواید آن در درمان افسردگی و اضطراب آگاه هستند. یک تحقیق جدید توسط مرکز طب سوزنی انگلستان با همکاری موسسه خیریه طب سوزنی نشان می دهد که تنها ۱۰% مبتلایان به اضطراب، به طب سوزنی روی آورده اند، در حالی که نزدیک به نیمی از آنها دارو مصرف می کنند.

همه شرکت کنندگان در این مطالعه اظهار کردند که به درمان مکمل علاقه مند هستند، اما نزدیک به دو سوم آنها نمی دانستند که طب سوزنی یک درمان مکمل و موثر برای افسردگی و اضطراب است.

بر اساس باور چینی ها، افسردگی در اثر عدم گردش مناسب انرژی در بدن به وجود می آید. قلب و کبد، به همراه نقش کمکی طحال، به عنوان عضو های مسئول چرخش انرژی در بدن شناخته شده اند. معروف ترین روش طب سوزنی برای تنظیم چرخش انرژی در بدن به چهار دروازه (Four Gates) مشهور است.

این روش شامل تحریک نقاط مشخص (۲ نقطه در دو دست بین انگشت شست و انگشت اشاره و دو نقطه در پاها بین انگشت بزرگ و دومین انگشت) برای درمان افسردگی است.

بیشتر بدانبد:بهترین روش لاغری موضعی

کلام آخر

افسردگی یک بیماری جدی بسیار شایع است و به درمان نیاز دارد. چندین نوع مختلف وجود دارد. اختلال افسردگی ماژور یا عمده و اختلال افسردگی دیستمیک شایع ترین آنها است.

سوالات و نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top