skip to Main Content

درمان میگرن با کاشت نخ و طب سوزنی

آیا درمان میگرن با کاشت نخ و طب سوزنی امکان پذیر است؟ میگرن یکی از عارضه های مزمن با علل ارثی است که به دلیل شدت علایم خاص خود بسیار آزاردهنده است و گاه می تواند زندگی افراد مبتلا را مختل سازد.

تاکنون داروهای شیمیایی مختلفی برای درمان و کنترل میگرن ارائه شده اند که متاسفانه کارآمد نبوده اند. پزشکان طب سنتی برحسب تجربه خود توانسته اند این عارضه را با استفاده از کاشت نخ و طب سوزنی به طور موفقیت آمیزی کنترل نمایند. در ادامه مطلب با چگونگی این درمان بیشتر آشنا خواهید شد.

بیشتر بدانید: درمان سردرد با کاشت نخ و طب سوزنی

 

انواع سردرد

انواع سردرد های قابل درمان با طب سوزنی و کاشت نخ

بطور کلی عارضه سردرد به ۳ دسته اولیه و ثانویه و مختلط تقسیم می‌شود.

۱٫ سردردهای اولیه

با هیچ بیماری زمینه ای دیگری ارتباط ندارند و در اثر فرایندهایی که در مغز رخ می دهد به وجود می آیند. به عبارت دیگر علت این نوع از سردردها در خود سر نهفته است. سردردهای تنشی، خوشه ای و میگرن مثال هایی از سردردهای اولیه هستند.

سردرد های میگرنی: سردردهای میگرنی یکی از شایعترین انواع سردرد بوده، عمدتاً به تدریج شروع می‌شود، معمولاً یک طرفه است و ۴ تا ۷۲ ساعت طول می‌کشد.

سردرد خوشه ای: این سردرد غیر ضربانی است باعث ایجاد درد و سوزش در یک سمت سر و یا در پشت یکی از چشم‌ها می‌شود. آبریزش چشم، بینی و یا گرفتگی بینی از دیگر علائم این نوع سردرد است. مدت زمان سردرد های خوشه ای طولانی است و تا شش هفته ممکن است ادامه پیدا کند.

سردرد تنشی: شایعترین نوع سردرد است، خطرناک نیست اما مکرراً رخ می‌دهد. این عارضه اغلب در اثر استرس و فشارهای عاطفی و عصبی ایجاد می‌شود. بیشتر بالغین این نوع سردرد را تجربه کرده‌اند.

۲٫ سردرد های ثانویه

سردرد های ثانویه علل مختلفی دارند و اغلب به دنبال بیماری‌های زمینه‌ای به وجود می آیند. برای مثال وجود تومور در مغز، مصرف بی رویه برخی از داروها، تحلیل رفتن دیسک های بین مهره ای ناحیه گردن و همچنین عفونت مننژیت، صدمه به سر و التهابات سینوسی باعث ایجاد عارضه سردرد می شوند.

۳٫ سردرد های مختلط

در موارد نادری برخی از انواع سردرد وجود دارند که محققان معتقدند سردردهای مختلط بوده و علائمی مابین سردرد تنشی و میگرن دارند. چنین مواردی وقتی رخ می‌دهند که علائم و درمان این دو سردرد در برخی از افراد به خوبی قابل افتراق نیست. برای مثال سردرد تنشی‌ که بسیار شدید باشد و درد تیز و ضربان داری داشته باشد بسیار شبیه به سردرد میگرنی است. به علاوه هنگامی‌که سردرد میگرنی متناوباً روی دهد درد آن شبیه به سردرد تنشی احساس خواهد شد.

میگرن نوعی سردرد به اصطلاح عروقی است که از هم آوایی اختلالات عصبی، عضلانی و عروقی منشا گرفته و منجر به سردرد در نواحی مختلف می شود.

میگرن چیست؟

درمان قطعی میگرن با طب سوزنی و کاشت نخ

بین همه انواع سردردهایی که در پزشکی مورد بحث واقع می شوند، میگرن از همه پر سر و صداتر است. مردم هم آن را به خوبی می شناسند. چون بیماری بسیار شایعی است و کمتر کسی است که دست کم در یکی از نزدیکان خود با آن ارتباط نداشته باشد.

میگرن نوعی سردرد به اصطلاح عروقی است که از هم آوایی اختلالات عصبی، عضلانی و عروقی منشاگرفته و منجر به سردرد در نواحی مختلف می شود. سردرد میگرنی به طور معمول از پشت چشم ها آغاز می شود و به نواحی گیجگاهی، پیشانی یا سایر نواحی انتشار پیدا می کند.

میگرن معمولا ضربان دارد و می تواند با تهوع و استفراغ یا استشمام بوهای مخصوص آغاز شود. ترس و ناراحتی از نور، آزار دیدن از ازدحام و ترافیک و سر و صدا از دیگر علائم میگرن است، اما سابقه فامیلی میگرن و تایید اقدامات تشخیصی نورولوژیست است که می تواند میگرن بودن سردرد را ثابت کند. البته نوعی میگرن هم وجود دارد که به میگرن عصبی معروف شده است. این میگرن فاقد علائم تشخیصی یک میگرن واقعی است اما همان نوع علائم را دارد.

درمان میگرن

اما نکته مهم این است که میگرن معمولا بخش قابل توجهی از زندگی بیمار و عملکرد روزانه بیمار را می گیرد و موفقیت های فردی و اجتماعی افراد را مختل می کند. اقدامات پزشکی هم در اکثر موارد موفق نیست. داروهایی مانند میگراستاپ، سوماتوتریپتان و غیره نیز نتوانسته اند به طور جدی باعث تخفیف درد میگرنی شوند.

درمان میگرن با کاشت نخ و طب سوزنی

درمان میگرن با طب سوزنی

خوشبختانه طب سوزنی توانمندی قابل توجهی در درمان یا کنترل میگرن دارد. طب سوزنی با تنظیم ومتعادل نمودن ارگانهای داخلی بدن موجب درمان انواع سردردها می شود. درمان میگرن در طب سوزنی با دو روش مختلف قابل انجام است که هر دو بسیار خوب عمل می کنند.

روش اول، طب سوزنی سنتی است که در قالب ده جلسه، هفته ای دو تا سه بار انجام می شود و در بیشتر موارد با بهبودی همراه است.

روش دوم، تریگردرمانی است که بیشتر، گرفتگی های مزمن عضلات سر و گردن را مد نظر دارد و با آزادسازی آنها، کل منطقه را به سمت ترمیم و بهبودی برده، از تکرار و تحریک حملات میگرنی جلوگیری می کنند، این روش معمولا ۲ تا ۳ جلسه درمانی طول می کشد.

البته باید توجه کنید که درمان های یادآور پس از پایان جلسات طب سوزنی، نقش قابل توجهی در دوام درمان دارد.

طب سوزنی و کاشت نخ علاوه بر رفع سردرد، باعث تقویت سیستم ایمنی بدن و افزایش سطح انرژی می شوند و بدن را برای ترمیم در برابر بیماری های احتمالی مقاوم می سازند.

مزایای درمان میگرن با کاشت نخ و طب سوزنی

Treatment of migraine with acupuncture 1

بطور کلی طب سوزنی باعث می‌شود تا انرژی های منفی که باعث بروز درد در بدن می‌شوند از بین برود. طب سوزنی مناطق و نقاط تحت فشار در بدن را مورد هدف قرار داده و سیستم های متفاوتی را تحریک میکند.

برای مثال طب سوزنی و کاشت نخ علاوه بر رفع سردرد، باعث تقویت سیستم ایمنی بدن و افزایش سطح انرژی می شوند.

بدین صورت که سوزن ها سیستم عصبی بدن را تحریک کرده منجر به تولید هورمون‌های اندورفین می‌شود که این هورمون با تحریک سیستم ایمنی، بدن را برای ترمیم در برابر بیماری های احتمالی مقاوم می سازند.

بیشتر بدانید: درمان افسردگی با کاشت نخ و طب سوزنی

خطرات درمان میگرن با کاشت نخ و طب سوزنی

طب سوزنی برای درمان میگرن اگر توسط پزشک حاذق و مجرب انجام شود و کلیه تجهیزات مصرفی بهداشتی و ضد عفونی شده باشند هیچ گونه عارضه ای را برای بیمار در بر نخواهد داشت.

عوارضی که ممکن است رخ دهد تورم، کبودی، التهاب در ناحیه فرو رفتن سوزن است که تنها در جلسه اول رخ می‌دهد و پس از آن در جلسات بعدی بسیار خفیف خواهد بود.

اما اگر این روش درمانی توسط افراد غیر متخصص و با استفاده از تجهیزات غیر استاندارد و آلوده انجام شود می تواند خطرات بسیار جدی را برای بیمار فراهم آورد.

به همین دلیل پیش از اقدام برای درمان در مورد دکتر خود به خوبی تحقیق کرده و سعی کنید که این درمان را در کلینیکهای معتبر انجام دهید.

چنانچه از عارضه میگرن رنج میبرید ما به شما درمان طب سوزنی و کاشت نخ در کلینیک ایران امبدینگ را پیشنهاد میکنیم. درمان شما در این کلینیک توسط دکتر عیسی پیرمرادی بنیانگذار امبدینگ در ایران می شود که دارای سالها تجربه در زمینه درمان موفقیت آمیز انواع عارضه ها با طب سوزنی است. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.

سوالات و نظرات کاربران

    1. سلام. در بیماران بسته به شرایط بدنی طول جلسات درمانی متفاوت استو به طور کلی بین ۵ تا ۱۰ جلسه درمانی صورت می گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top