skip to Main Content

مزوتراپی لاغری شکم و تلفیق با کاشت نخ لاغری

مزوتراپی لاغری شکم و تلفیق با کاشت نخ لاغری یکی از جدیدترین متدهای غیر تهاجمی برای آب کردن چربی های ناحیه شکمی است.

لاغری موضعی شکم با مزوتراپی و کاشت نخ لاغری

چربی های تجمع یافته در این قسمت از بدن معمولاً مقاومت زیادی را در برابر رژیم های لاغری و ورزش های سنگین نشان می دهند و به همین دلیل است که اغلب افراد تمایل به استفاده از روشهای جراحی لیپوساکشن برای حذف آنها را دارد.

اما از آنجایی که روش های جراحی با ریسک های بسیار همراه هستند و همچنین دوره نقاهت سنگین و سختی را دارند، بسیاری از محققین این حوزه به دنبال یافتن روش های کم تهاجمی تر و غیر جراحی هستند.

تاکنون روش های مختلفی چون کاهش چربی بر اساس لیزر، فراصوت، درجه حرارت و فرکانس رادیویی ابداع شده است که مزوتراپی لاغری شکم جدیدترین آنهاست.

از آنجایی که این روش نیاز به تداوم و تکرار دارد، بهتر است تا با روش کاشت نخ لاغری همراه شود. در این مطلب به تفصیل درباره این روش و همچنین مزایای تلفیق مزوتراپی لاغری شکم با کاشت نخ لاغری صحبت خواهیم کرد.

 

مزوتراپی لاغری چیست؟

لاغری شکم با مزوتراپی

همانطور که گفته شد مزوتراپی لاغری یکی از روش های ایمن، بی خطر، کم ریسک و غیر تهاجمی برای آب کردن چربی های مقاوم بدن است. چربی های تجمع یافته در ناحیه شکم، پهلوها، رانها و پاها را می توان با مزوتراپی لاغری کاهش داد.

در این روش ترکیبات چربی سوز به صورت موضعی به هر یک از نواحی ذکر شده که مد نظر بیمار است تزریق می شود. پروسه درمانی چندین جلسه طول خواهد کشید و باید در کنار آن از رژیم های غذایی مناسب استفاده کرد.
این ترکیبات چربی سوز مجموعه‌ای از داروها، عصاره های گیاهی و عناصر هومئوپاتیک هستند که یا به صورت کوکتل های آماده تولید می شوند و یا اینکه بنا به صلاح دید پزشک هر یک از این ترکیبات با مقادیر معین با هم ترکیب شده و برای تزریق مورد استفاده قرار می گیرد.

این ترکیبات کاملا بی خطر هستند. مهمترین آنها فسفاتیدیل کولین استخراج شده از گیاه سویا است که پزشکان در دوز های بالا برای درمان افراد چاق تجویز می کنند. این ترکیبات باعث شکسته شدن و فروپاشی ساختار چربی می شوند. چربیهای خرد شده که به حالت مایع درآمده است از طریق سیستم روده، صفرا و کبد به مرور دفع می شوند.

بیشتر بدانید: لاغری آسان شکم و پهلو

مزایای مزوتراپی لاغری

مزایای لاغری موضعی شکم با مزوتراپی

مزوتراپی لاغری شکم مزایای بسیاری را در پی دارد. زیرا همانطور که گفتیم یک روش غیر جراحی با دوره نقاهت بسیار سبک و کوتاه است. به طوری که فرد پس از تزریق بلافاصله می تواند فعالیت‌های روتین خود را از سر گرفته و به محل کار خود برود.

عوارض جانبی آن بسیار جزئی است. به طور کلی می‌توان گفت که ریسک انجام این روش نسبت به روش های جراحی چون لیپوماتیک و لیپوساکشن و ابدومینوپلاستی هزاران مرتبه کمتر است.

مزوتراپی لاغری علاوه بر آب کردن چربی های شکم به رفع سلولیت ها نیز کمک می‌کند و ظاهری جوان و شاداب را به پوست می بخشد.حتی باعث لیفت و کشیدگی پوست در ناحیه لاغرشده می‌شود.

یعنی برخلاف رژیم های غذایی که پس از کاهش وزن به افتادگی و شل شدگی پوست مواجه هستیم، این اتفاق نمی‌افتد و به همین دلیل است که مزوتراپی لاغری نوعی روش جوانسازی پوست نیز محسوب می‌شود.

تعداد جلسات مورد نیاز برای مزوتراپی لاغری شکم

تفاوت میان مزوتراپی لاغری شکم با لیپوساکشن

تعداد جلسات مورد نیاز برای هر فرد با توجه به صلاحدید پزشک مربوطه تعیین می شود. در برخی از افراد تاثیر مزوتراپی لاغری شکم حتی در اولین جلسه نیز مشهود است و برخی دیگر نیاز به چندین جلسه تکرار دارد.

مدت زمان تزریق در هر جلسه نیم ساعت طول می‌کشد و فاصله بین هر دو جلسه معمولاً ۸ هفته است. این توقف زمانی از این بابت است که چربی‌های آب شده در ناحیه تزریق بایستی به مرور زمان از طریق سیستم گوارشی و کبد دفع شوند.

تفاوت های اساسی بسیاری میان مزوتراپی لاغری و لیپوساکشن وجود دارد. مهمترین تفاوت آن است که لیپوساکشن یک روش جراحی است که نیاز به بیهوشی در اتاق عمل دارد.

همچنین مراقبت های بعد از عمل و دوره نقاهت بسیار سنگین است و فرد ناچار است تا چندین هفته در خانه بماند تا جراحات ایجاد شده بهبود یابد.

در روش لیپوساکشن چربی ها توسط دستگاه ساکشن مکیده می شود و به طور کلی بافت چربی از بین می رود. به همین دلیل امکان بازگشت چربی در آن ناحیه کمتر از روش مزوتراپی لاغری است اما در مزوتراپی لاغری در صورت اضافه وزن امکان پر شدن آن ناحیه وجود.

مزوتراپی لاغری دارای کمترین عوارض بوده و نیاز به مراقبت های قبل و پس از تزریق ندارد و فرد بلافاصله می تواند فعالیت های خود را از سر گیرد. میزان کبودی، تورم و احتمال خطر عفونت در لیپوساکشن بیشتر از مزوتراپی لاغری است.

روش لیپوساکشن بیشتر برای افراد سنگین وزنی که دارای لایه های چربی اندوخته بسیار هستند توصیه می شود. روش مزوتراپی لاغری برای افراد با جثه متوسط که دارای لایه های چربی نازکتری در ناحیه شکمی خود می باشند موثر است.

هزینه مزوتراپی لاغری شکم

هزینه مزوتراپی لاغری شکم بستگی به قیمت برند کوکتل مزوتراپی و تعداد جلسات مورد نیاز برای نتیجه گیری کامل از این روش دارد. اما در هر صورت هزینه این روش بسیار کمتر از روشهای جراحی لیپوماتیک و لیپوساکشن است.

حتی با تلفیق این روش با روش های تکمیلی دیگری چون کاشت نخ لاغری می توانید تعداد جلسات لازم و در نتیجه هزینه های درمان خود را کاهش دهید. در ادامه به چگونگی اثربخشی کاشت نخ لاغری در درمان مزوتراپی لاغری شکم صحبت خواهیم کرد.

بیشتر بدانید: هزینه کاشت نخ لاغری

تلفیق مزوتراپی لاغری شکم با کاشت نخ لاغری

تلفیق مزوتراپی لاغری شکم با کاشت نخ لاغری

چرا مزوتراپی لاغری شکم را با کاشت نخ لاغری همراه سازیم؟

همانطور که گفته شد در مزوتراپی لاغری ترکیبات چربی سوز باعث شکسته شدن ساختار چربیها می شوند. سپس چربی به حالت مایع در می‌آید و به مرور از بدن دفع می شود.

از طرف دیگر کاشت نخ لاغری در واقع روشی است که با افزایش سوخت و ساز در ناحیه کاشت، افزایش گردش خون و در نتیجه بالا رفتن درجه حرارت باعث تسریع در دفع چربی های شکسته شده می شود. حتی به شکستن چربی های باقی مانده از جلسه مزوتراپی قبلی نیز کمک می کند.

همانطور که گفتیم بین هر دو جلسه مزوتراپی لاغری شکم به ۸ هفته انتظار برای دفع چربی ها زمان لازم است. این فاصله زمانی بهترین فرصت برای انجام جلسه کاشت نخ لاغری است. به این ترتیب کاشت نخ لاغری به کاهش تعداد جلسات لازم برای مزوتراپی لاغری شکم و حصول نتیجه بهتر و کامل تر کمک می کند.

لاغری موضعی با مزوتراپی

در نهایت توصیه ما این است که درمان تلفیقی مزوتراپی شکم و کاشت نخ لاغری توسط یک متخصص که بر هر دو روش مسلط است، انجام پذیرد. این کار باعث می شود تا پزشک تسلط بهتری بر روی پروسه درمانی شما داشته و نتیجه بهتری عاید شما شود.

در این خصوص ما به شما کلینیک کاشت نخ و طب سوزنی ایران امبدینگ را پیشنهاد می‌کنیم. در این کلینیک هر دو روش توسط دکتر عیسی پیرمرادی بنیانگذار امبدینگ در ایران انجام می شود. برای مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شماره های درج شده در وب سایت تماس حاصل فرمایید.

سوالات و نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top