skip to Main Content

لاغری آسان شکم و پهلو

اگر به دنبال لاغری آسان شکم و پهلو هستید، مقاله زیر به شما کمک میکند تا اطلاعاتتان را در مورد این مقوله افزایش دهید. کاشت نخ لاغری، امروزه یکی از روش های پر طرفدار لاغری موضعی در سرتاسر دنیا می باشد.

چربی اطراف شکم یکی از بزرگترین مشکلاتی است که امروزه اکثر مردم با آن مواجه شده اند و از آن رنج می برند. این نوع از چربی که به آن چربی احشایی می گویند.

یک عامل اصلی خطر ابتلا به دیابت نوع دو و بیماری های قلبی می باشد. اگرچه لاغری شکم و پهلو کار دشواری به نظر می رسد، چندین راهکار وجود دارد که می توانید برای کاهش چربی های اضافی شکم انجام دهید.

بیشتر بدانید:لاغری سریع با کاشت نخ یا امبدینگ

 

لاغری آسان شکم و پهلو با مصرف مواد غذایی فیبردار

لاغری آسان شکم و پهلو

فیبر در کاهش وزن بدن معجزه می‌کند. میوه‌ها و سبزیجات به علت داشتن فیبر بالا و قند طبیعی در کاهش چربی دور شکم موثر هستند.

این مواد به علت داشتن کالری کم و مواد مغذی، علاوه بر لاغری موجب تقویت بدن می‌شوند و ویتامین‌های لازم بدن را تامین می‌کنند. سعی کنید صبح‌ها و قبل از صبحانه حتما یک میوه بخورید.

ظهر هم قبل از خوردن ناهار، سعی کنید مقدار زیادی سالاد سبزیجات بخورید. شب‌ها هم به جای غذاهای سرخ کرده و نوشیدن قهوه‌ی زیاد سعی کنید میوه بخورید.

امروزه تاثیر طب سوزنی و روش های درمانی آن در برطرف کردن چربی های موضعی و به خصوص نواحی پهلوها و شکم به اثبات رسیده است و به عنوان یک روش لاغری به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرد.

لاغری آسان شکم و پهلو با ورزش

لاغری آسان شکم و پهلو

تحقیقات نشان می‌دهد که ورزش سنگین و با شدت بالا مانند یک پیمایش ۳۰ ثانیه‌ای تند در میزان کاهش وزن موثرتر است. برای از دست دادن وزن و کاهش چربی‌های بدن باید یک برنامه‌ی چربی سوزی داشته باشید.

حرکات ورزشی مختلفی وجود دارند که شما می‌توانید با انجام مستمر و مداوم آن‌ها به لاغری شکم و پهلوها کمک کنید. البته باید توجه داشته باشید انجام هر گونه حرکات ورزشی باید مستمر و طولانی مدت باشد تا شما بتوانید به هدف خود برسید.

عجله کردن و داشتن حرکات سریع ممکن است به برخی نقاط بدن آسیب برساند، بهتر است برای انجام حرکات ورزشی لاغری به باشگاه مراجعه کنید و زیر نظر مربی فعالیت کنید.

از جمله ورزش‌هایی که به آب کردن شکم و پهلو کمک می‌کنند ورزش‌هایی هم‌چون پیاده روی، شنا، پیلاتس و… هستند.

حرکت‌های ورزشی زیادی نیز وجود دارند که شما می‌توانید با انجام آن‌ها به لاغری شکم خود کمک کنید مانند: حرکت کرانچ، دراز نشست، منقبض کردن عضلات شکم، حلقه، حالت قایق و… . حتی می‌توانید بدون مراجعه به باشگاه و در منزل با ویدئوهای آموزشی این حرکات ساده را انجام دهید.

لاغری آسان شکم و پهلو با خواب کافی

خواب کمتر از ۵ ساعت می‌تواند موجب چاقی شکم شود. از طرفی اگر در شبانه روز بیشتر از ۸ ساعت بخوابید نیز می‌تواند بر چربی‌های شکم بیفزاید. بهترین میزان خواب در شبانه روز بین ۶ تا ۸ ساعت ‌می‌باشد.

استرس باعث می‌شود که چربی و قند بیشتری بخورید و هورمون استرس یا کورتیزول می‌تواند چربی شکم را افزایش دهد. برای داشتن زندگی سالم از استرس دوری کنید.

لاغری آسان شکم و پهلو با طب سوزنی

لاغری آسان شکم و پهلو

امروزه تاثیر طب سوزنی و روش های درمانی آن در برطرف کردن چربی های موضعی و به خصوص نواحی پهلوها و شکم به اثبات رسیده است و به عنوان یک روش لاغری به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرد.

طب سوزنی، پیشینه‌ای به قدمت ۵ هزار سال دارد و اولین بار توسط طبیبان دربار چین باستان برای درمان طیف گسترده‌ای از بیماری‌ها به کار گرفته شد. امروزه طب سوزنی با نام‌های طب چینی و یا شرقی نیز شناخته می‌شود.

طب سوزنی در حال حاضر نه تنها برای درمان بیماری‌ها به طور گسترده در سراسر جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد، بلکه یک روش کارآمد برای رفع چاقی موضعی به خصوص در قسمت‌های پهلو‌ها و شکم به حساب می‌آید.

با این حال باید به یاد داشته باشید که این روش به تنهایی نمی‌تواند باعث کاهش وزن و چربی سوزی شود و شما باید این روش را در کنار بهره گیری از سایر روش‌های کاهش وزن مانند رژیم غذایی، ورزش و … به جهت بالا بردن کارایی و نتیجه گیری بهتر انجام دهید.

تحقیقات کارشناسان مبتنی بر این واقعیت است که طب سوزنی در کنار سایر روش‌های چربی سوزی و کاهش وزن می‌تواند تاثیرات فوق العاده راضی کننده‌ای برای افراد به همراه داشته باشد.

در این روش سوزن‌های بسیار نازکی به نام نیدل در نقاط خاصی از بدن که عموما محل عبور انرژی‌های خاص بدن هستند فرو داده می‌شوند.

این سوزن‌ها روی گره‌های عصبی موجود در محل وارد شده تاثیر گذاشته و بنا به عصبی که درگیر و فعال می کنند، یک سری واکنش‌های شیمیایی خاص را در بدن تحریک می‌کنند.

این تحریکات به نوبه خود باعث بروز فعالیت‌های متابولیکی خاصی مانند؛ ترشح هورمون‌های تسکین دهنده برای کاهش فشار عصبی و استرس و در نتیجه آن جلوگیری از پرخوری های عصبی و یا افزایش متابولیسم‌های سلولی برای افزایش میزان سوخت و ساز در بدن و در نتیجه آن تحریک چربی سوزی می‌شوند.

روش دیگری که طب سوزنی باعث کاهش وزن در بدن می‌شود از طریق تاثیری است که بر معده و دستگاه گوارش می‌گذارد، بدین ترتیب که این سوزن‌ها اعصاب مرتبط با دستگاه گوارش را تحریک کرده و به کاهش کلی اشتها در بدن منجر می‌شوند.

این امر در طولانی مدت نه تنها باعث چربی سوزی در ناحیه شکم و پهلو‌ها بلکه باعث کاهش وزن کلی در بدن می‌شود.

در این روش سوزن‌های بسیار نازکی به نام نیدل در نقاط خاصی از بدن که عموما محل عبور انرژی‌های خاص بدن هستند فرو داده می‌شوند. این سوزن‌ها روی گره‌های عصبی موجود در محل وارد شده تاثیر گذاشته و بنا به عصبی که درگیر و فعال می کنند، یک سری واکنش‌های شیمیایی خاص را در بدن تحریک می‌کنند.

نقاط چربی سوزی مورد استفاده در طب سوزنی

لاغری آسان شکم و پهلو

در طب سوزنی برای دستیابی به کاهش وزن و از دست دادن چربی‌های ناحیه شکم و پهلو‌ها از ۶ نقطه در بدن استفاده می‌شود. این نقاط به ترتیب زیر هستند.

نقطه تحریک کننده گردش خون

این نقطه در فاصله ۳.۵ سانتی‌متری اطراف ناف روی شکم واقع شده است. تحریک این نقطه باعث افزایش گردش خون در ناحیه شکمی شده و بدین ترتیب فعالیت دستگاه گوارش را بهبود می‌بخشد.

برای اثر بخشی بهتر پس از جلسات طب سوزنی می‌توانید این نقطه را با دو انگشت خود فشار داده و با حرکت دادن انگشتان خود به بالا و پایین ماساژ دهید. این کار را هر روز به مدت دو دقیقه تکرار کنید.

نقطه رفع کننده ورم‌های ناحیه شکمی

این نقطه در فاصله ۷.۵ سانتی متری زیر شکم واقع شده است. این نقطه در تحریک چربی سوزی بسیار تاثیر گذار است. این نقطه معمولا تحت آخرین رگ قرار دارد و شما را از انواع اختلالات گوارشی، زخم، درد کمر و اختلالات اشتهایی رهایی می‌دهد.

نقاط اطراف گوش

برای از دست دادن وزن، طب سوزنی در چند نقطه از گوش بسیار خوب جواب می‌دهد؛ چرا که این نقاط در کنترل اشتها نقش بالایی دارد. هم چنین طب سوزنی در این نقاط به رفع عفونت‌های فک و گوش نیز کمک می‌کند.

نقطه زیر زانو

نقطه زیر زانو در از دست دادن وزن کمک بسیاری در طب سوزنی به شما می‌کند. بکارگیری طب سوزنی در کاهش وزن باعث می‌شود تا معده به نحو بهتری کار کند و با بهبود روند هضم و ارائه تغذیه مناسب به خون به کاهش ذخیره‌های توده چربی بدن کمک کند.

این نقطه در فاصله چند سانتی متری قسمت بیرونی زانو قرار دارد. شما می‌توانید برای دریافت نتایج بهتر از طب سوزنی از مالش این ناحیه و فشار دادن این نقطه به مدت یک دقیقه در روز استفاده کنید.

نقطه آرنج برای کاهش چربی‌های شکمی

تحریک این نقطه از بدن با تحریک روده بزرگ در ارتباط است. این نقطه در قسمت خارجی آرنج به سمت انتهای آن قرار دارد. هنگامی که هدف شما از طب سوزنی در این ناحیه کاهش وزن است، می‌توانید برای اثر بخشی بهتر آن را با ماساژ‌های دو دقیقه‌ای بهبود ببخشید.

تحریک این نقطه باعث می‌شود روده‌ها در دفع آب اضافی بدن و انتقال آن به کلیه‌ها موفق‌تر عمل کرده و بدین ترتیب از میزان رطوبت بین بافتی بیش از حد در بدن، آنچه در طب سنتی با نام بلغم شناخته می‌شود بکاهند.

نقطه مچ پا

این نقطه طب سوزنی در قسمت داخلی پا در ۳ سانتی متری بالای مچ پای شما قرار دارد، یعنی درست بالای استخوان قوزک پا. این نقطه به طور کلی برای عملکرد بهتر سیستم گوارش در کاهش وزن تاثیر گذار است.

بیشتر بدانید:کاشت نخ در درمان انواع بیماری ها

 

کلام آخر

لاغری آسان شکم و پهلو

اثرات ایمنی و جانبی طب سوزنی به آموزش و تجربه پزشک و تمیزی سوزن بستگی دارد. دقت کنید که متخصص طب سوزنی شما آموزش دیده و دارای مجوز باشد.

کاشت نخ از جمله روش های نوینی است که علاوه بر بی خطر بودن، از نظر اقتصادی نیز مقرون به صرفه می باشد.

برای دریافت بهترین خدمات با بالاترین کیفیت، ما به شما کلینیک کاشت نخ و طب سوزنی ایران امبدینگ را معرفی میکنیم. برای اطلاعات بیشتر با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.

سوالات و نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top