skip to Main Content

افزایش قد با کاشت نخ و طب سوزنی

اگر شما نیز از کوتاهی قد رنج میبرید و به دنبال راهی برای حل این مشکل هستید، خواندن مقاله افزایش قد با کاشت نخ و طب سوزنی را به شما توصیه میکنیم. اگر شما شرایط لازم را داشته باشید، با کاشت نخ و طب سوزنی میتوانید این مشکل را تا حدودی حل نمایید.

طب سوزنی با اثر بر روی انرژی بدن می تواند آثار شگفت انگیزی از خود بروز دهد. از جمله این اثار اثر بر روی رشد و افزایش قد میباشد. بیشتر بزرگسالان، تا پیش از بیست سالگی به حداکثر قد خود می رسند. اما بلند قد شدن به عوامل متعددی بستگی دارد.

سایز بدن افراد نتیجه ای از تداخل عوامل داخلی و محیطی در طول دوران رشد است. عوامل داخلی تعیین کننده قد، فاکتورهای ژنتیکی است که فرد از والدینش دریافت می کند و قابل تغییر نیست. عوامل محیطی تاثیر گذار نیز عبارتند از: تغذیه، آب و هوا، اقلیم و بیماریها و ورزش…

اگر چه نمی توان عوامل محیطی و ژنتیکی را به راحتی جدا کرد ولی با بررسی ملل مختلف، نژادها و سرزمینهای گوناگون این نتیجه به دست می آید که عوامل محیطی بسیار مهم اند.

بیشتر بدانید: درمان آکنه و جوش با کاشت نخ و طب سوزنی

افزایش قد با کاشت نخ و طب سوزنی: طب سوزنی

افزایش قد با کاشت نخ و طب سوزنی

آنچه طب سوزنی می ‌نامیم، درمانی متکی به این اصل است که نوعی ارتباط عصبی بین اندام‌های بدن و سطح خارجی بدن میباشد. آنگاه که اندامی بیمار یا عضوی دردناک می‌ شود، مکان‌هایی خاص روی سطح خارجی بدن یا به واقع زیر پوست بدن که آنها را نقاط سوزنی می‌ نامند، حساس یا بهتر است بگوییم حساس‌تر می ‌شوند.

شخص بیمار خود، گاهی آن نقاط حساس تر شده را حس می‌ کند یا ممکن است تنها وقتی درمانگری ماهر آن نقاط را فشار می‌ دهد، حالت برجسته و غیرعادی آنها را حس کند.

درمانگران چینی می ‌گویند: این نقاط حساس‌تر شده پس از درمان، خواه درمان سوزنی باشد یا درمان پزشکی متعارف یا درمان هومیوپاتی و غیره، ناپدید می ‌شوند. در طب سوزنی آن نقاط را با سوزن‌هایی خاص تحریک می‌ کنند و این تحریک به شکلی صورت می‌ گیرد که فعالیت آن نقاط را تعدیل می نماید.

از این طریق، عضو بیمار شده را درمان میکنند، درد بیمار را تسکین میدهند، یا آثار مطلوب دیگر تولید می نمایند. طب سوزنی، یک دانش فنی باستانی چین است که پیشنه‌اش به زمان آغاز تاریخ بشر می ‌رسد.

در ایالات متحده آمریکا، سازمان مدیریت غذایی ـ دارویی دولت فدرال سرانجام در ماه مارس ۱۹۹۶ قوانین مربوط به کاشت نخ و طب سوزنی را از حالت ازمایشی خارج ساخت و این روش درمانی را به عنوان یک رشته پزشکی مشروع و مجاز پذیرفت.

اکنون طب سوزنی را در حداقل ۲۷ دانشکده پزشکی در سراسر ایالات متحده تدریس می ‌کنند، و ۱۶ دانشکده پزشکی، با تایید و صدور پروانه طبابت از سوی دولت فدرال، طب سوزنی را در دوره‌ای چهار ساله به غیر پزشکان نیز آموزش می ‌دهند.

انجام طب سوزنی برای درمان و یا تسکین درد و بیماری ها در کنار هیجان می تواند بسیار هم مفید باشد. اگر تصمیم به انجام این درمان دارید حتما از قبل تحقیق کنید وبه افرادی مراجعه کنید که در این زمینه تخصص کافی دارند.

افزایش قد با کاشت نخ و طب سوزنی

افزایش قد با کاشت نخ و طب سوزنی

کاشت نخ و طب سوزنی یکی از روشهای غیر تهاجمی بی خطر و مؤثر در افزایش قد کودکان و نوجوانان است که با تحریک هورمونهای دخیل،‌ افزایش اشتها و متابولیسم و جبران کمبودهای مختل کننده رشد باعث افزایش میزان رشد قدی می گردد.

با این وجود این روش و سایر روشهای غیر تهاجمی در صورتی مفیدند که صفحه رشد بسته نشده باشد. با بسته شدن صفحه رشد طی بلوغ، دیگر بجز روشهای جراحی راه دیگری برای افزایش قد متصور نیست. معمولا در پسران صفحه رشد در اواسط دهه سوم عمر بسته می شود و در دختران اواخر دهه دوم. برای اطمینان از باز بودن این صفحه باید با کمک عکسبرداری رادیولوژیک سن استخوانی را تخمین زد.

در صورت باز بودن صفحه رشد، میزان پاسخ دهی بستگی به مرحله بلوغ فرد دارد. بیشترین اثر درمانی در سالهای ابتدایی بلوغ دیده می شود (۹ تا ۱۴ سالگی در دختران و ۱۳ تا ۱۹ سالگی در پسران). پس از آن با وجود باز بودن صفحه رشد و موثر بودن روش هایی مانند کاشت نخ و طب سوزنی، به علت نیمه استخوانی شدن غضروف رشد، اثر درمانی کمتر است.

در بیمارانی که محرکهای دارویی-هورمونی رشد دریافت می کنند، تشخیص و درمان علمی و اصولی کاشت نخ و طب سوزنی، می تواند به افزایش چشمگیر تاثیر درمانی داروهای هورمونی کمک شایانی کند. این مهم نیازمند تجربه و علم کافی پزشک درمانگر متخصص طب سوزنی دارد.

افزایش هورمون رشد با کاشت نخ و طب سوزنی

افزایش قد با کاشت نخ و طب سوزنی

طب سوزنی علاوه بر افزایش هورمون رشد باعث افزایش سوخت وساز متابولیسم باعث افزایش انرژی و قوای حیاتی بدن میشود بدین طریق رشد قد را تسریع می کند. نکته مهم این است که نقش طب سوزنی در رشد قد، قبل از دوران بلوغ بسیار بارز تر است. لذا بهتر است این روش قبل از سن بلوغ ویا در آغاز سن بلوغ شروع شود.

تعداد جلسات درمانی در این روش حداقل ۲۰ تا ۳۰ جلسه می باشد که با هفته ای سه جلسه شروع شده و با دو جلسه در هفته ادامه می یابد که کل دوره حدودا ۳ ماه به طول می انجامد. سوزنهای طب سوزنی، یک بار مصرف میباشد در صورت انجام آن توسط متخصص مربوطه هیچگونه عارضه جانبی را به همراه دارد.

کاشت نخ و طب سوزنی یکی از روشهای غیر تهاجمی بی خطر و مؤثر در افزایش قد کودکان و نوجوانان است که با تحریک هورمونهای دخیل،‌ افزایش اشتها و متابولیسم و جبران کمبودهای مختل کننده رشد باعث افزایش میزان رشد قدی می گردد.

میزان افزایش قد با کاشت نخ و طب سوزنی چقدر است؟

افزایش قد با کاشت نخ و طب سوزنی

میزان افزایش قد با طب سوزنی به سه عامل بستگی دارد:

  • زمان شروع درمان : در بالا بیان شد که هرچه زودتر درمان را شروع کنیم میزان افزایش قد بیشتر است .زیر سن بلوغ افزایش قدی حدود ۱۰ سانتیمتر در اوایل بلوغ حدود ۵ سانتیمتر و در اواخر سن بلوغ حدود ۳ سانتیمتر افزایش قد ایجاد میشود
  • ژنتیک: یکی از عوامل موثر بر میزان افزایش قد میزان قد خانواده پدری و مادری است.مزاج و طبع: یکی دیگر از عوامل موثر بر میزان افزایش قد نوع مزاج فرد است در مزاجهای گرم و خشک (صفراوی) و مزاج های گرم وتر(دموی) افزایش قد بیشتر از مزاج های سوداوی(سرد وخشک) بلغمی(سرد وتر) است.
  • تعداد جلسات و مدت زمان درمان افزایش قد با کاشت نخ و طب سوزنی

برای یک تحریک کافی و موثر در ایجاد رشد، حداقل به ۳۰ جلسه درمانی نیاز است که بصورت هر روز یا یک روز درمیان یا هفته ای دو بار قابل اجراست. بعد از انجام طب سوزنی و تحریک رشد، پروسه رشد قد، آغاز میگردد و چون رشد قد یک پروسه بسیار بطئی است، انتظارنداریم در طول درمان افزایش قد را مشاهده کنیم. لذا اثر واقعی درمان در ۶ تا ۱۲ ماه آینده دیده میشود.

بیشتر بدانید:درمان آرتریت مفصلی با کاشت نخ و طب سوزنی

آیا این روش درمانی عوارضی دارد ؟

افزایش قد با کاشت نخ و طب سوزنی

کاشت نخ و طب سوزنی، اگر توسط کارشناس مربوطه انجام شود هیچگونه عوارضی ندارد. سوزنها کاملا بهداشتی و یکبار مصرف بوده وبدون درد است. این روش اگر اصولی و صحیح انجام شود نه تنها عوارضی ندارد بلکه باعث تعادل و تنظیم تمام سیستمهای بدن شده و از بسیاری از بیماری ها پیشگیری می کند.

انجام طب سوزنی برای درمان و یا تسکین درد و بیماری ها در کنار هیجان می تواند بسیار هم مفید باشد. اگر تصمیم به انجام این درمان دارید حتما از قبل تحقیق کنید وبه افرادی مراجعه کنید که در این زمینه تخصص کافی دارند.

توصیه ما به شما کلینیک کاشت نخ و طب سوزنی ایران امبدینگ می باشد. مرکز تخصصی و طب سوزنی ایران امبدینگ با کادری مجرب آماده خدمت رسانی به شما می باشد. جهت اطلاعات بیشتر با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.

سوالات و نظرات کاربران

  1. سلام خدمت شما من یک آقا پسر ۲۳ ساله هستم قدم ۱۵۵ هست آیا ممکن هست با کاشت نخ و طب سوزنی
    قدم رشد کند

    با تشکر از شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top