skip to Main Content

طب سوزنی جایگزین بوتاکس

طب سوزنی جایگزین بوتاکس

طب سوزنی جایگزین بوتاکس طب سوزنی به عنوان روش درمان تخصصی طب مکمل پذیرفته شده و در درمان چاقی، رفع چین وچروک، پارکینسون، میگرن، کمردرد، دردهای مفصلی، آسیب‌های ورزشی،MS و سیستم گوارش کاربرد دارد.
این طب با بیش از ۵ هزار سال قدمت در کشور چین متولد شد و نیم قرن است که در دنیا شناخته شده است.

طب سوزنی و کنترل دیابت

طب سوزنی جایگزین بوتاکس سازمان جهانی بهداشت نیز حدود ۳۵ سال پیش، طب سوزنی را به عنوان روش درمانی بدون عارضه پذیرفت و کشورهای غربی و دانشکده‌های اروپایی و آمریکایی به آموزش این طب اقدام کردند.

در حال حاضر هیچ کشوری وجود ندارد که طب سوزنی را نداشته باشد. امروز بسیاری از کشورهای پیشرفته در مورد طب سوزنی تحقیقات زیادی انجام می‌دهند و حتی خدمات درمانی طب سوزنی از سوی بیمه‌ها پوشش داده می‌شود.

کنترل دیابت با طب سوزنی

طب سوزنی به عنوان روش درمان تخصصی طب مکمل پذیرفته شده است. طب سوزنی یک روش درمانی مکمل و جایگزین است و برای بسیاری از بیماریهای سیستم اعصاب، مغزی، پارکینسون، تیک‌های عصبی و ام‌اس کاربرد دارد.

طب سوزنی همچنین برای درمان بسیاری از بیماری‌هایی با منشاء روانپزشکی، سردرد، میگرن، کمردرد، دردهای مفصلی، آسیب‌های ورزشی و سیستم گوارش استفاده می‌شود و به طور کلی در کاهش دردهای حاد و مزمن به عنوان یک درمان کمک‌کننده مطرح است.

امروزه طب سوزنی را حتی در درمان چاقی هم استفاده می‌کنند و برای زیبایی پوست، درمان آکنه، لکه‌های پوستی، رفع چین و چروک و افتادگی پوست یک درمان ساده و بدون عارضه است به گونه‌ای که جایگزین جراحی‌های زیبایی مانند بوتاکس هم شده است.

با این وجود طب سوزنی اگر توسط پزشکان باتجربه و حاذق انجام شود و از سوزنهای استریل یکبار مصرف استفاده شود، عارضه‌ای نخواهد داشت و تداخلی با وضعیت بیمار ایجاد نمی‌کند به همین دلیل روش درست انجام این درمان بسیار مهم است.

باید بپذیریم که اگر پزشک آشنا به این طب نباشد و به اصول و روش تخصصی آن آگاهی نداشته باشد ممکن است عارضه‌ای متوجه بیمار شود و بیماری را بیشتر کند البته عارضه‌هایی مانند خونریزی نیز در نقاطی که به طور صحیح در این روش استفاده نشود دیده می‌شود.

در کشور ما مدارک باید به تأیید وزارت بهداشت برسد به این صورت که پزشکانی که دوره بلندمدت این روش را می‌گذرانند از سوی وزارت بهداشت تأیید می‌شوند و دوره‌های کوتاه‌مدت مورد تأیید نیست.

طب سوزنی توسط کشور چین در یونسکو از ۲ سال پیش ثبت جهانی شده و در کشور ما اکنون فقط ۲ دانشگاه علوم پزشکی مشهد و تهران اعضای هیئت علمی تخصصی طب سوزنی دارند و شاید به زودی رشته دانشگاهی آن نیز راه‌اندازی شود.

 

سوالات و نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top