skip to Main Content

چگونه مراقب کمر و پشت خود باشیم

چگونه مراقب کمر و پشت خود باشیم.

آیا شما یا یکی از نزدیکانتان از کمردرد رنج می‌برید؟ با درک ساختار و عملکرد پشت بدن خود، می‌توانید تمارین تست شده واقعی را به کار ببرید که دیگر برخلاف میلیون‌ها انسانی که از کمردرد رنج می‌برند، هرگز دچار کمردرد نشوید. پشت انسان شامل ستون فقرات، ماهیچه‌ها، رباط‌ها و عصب‌ها است. چوب انعطاف‌ پذیری را در ذهن خود تصور کنید که از بلوک‌هایی تشکیل شده (ستون فقرات) که توسط نوارهای لاستیکی (ماهیچه‌ها و رباط‌ها) بهم متصل نگه داشته شده‌اند و سیم‌ها (عصب‌ها) در تمامی جهات این تکه‌ها به سمت بیرون می‌آیند. برای آنکه تکان بخورید، بنشینید یا بلند شوید، نوارهای لاستیکی با انبساط و انقباض خود بیشترین کار را انجام می‌دهند، خمش و چرخش چوب و توانایی سیم‌ها نیز در این راه به آن کمک می‌کنند. هنگامی که همه این اجزا در هارمونی و هماهنگی قرار گیرند، پشت بدن انسان به خوبی عمل می‌کند. در مقابل، هنگامی که یکی از این بخش‌ها بد عمل کند آنگاه مشکل ایجاد می‌شود، که متداول‌ترین نشانه آن درد خواهد بود. زمانی که درد آغاز شود، باید اقدامات اصلاحی را انجام دهید.
Related image
کاملا اثبات شده است که طب سوزنی و Tuina bodywork در بازگردانی سلامت پشت بدن بسیار مفید و موثر هستند. با این حال، بهترین درمان همیشه پیشگیری است. چه گام‌هایی می‌توانید انجام دهید که پشت بدن خود را در حالتی مناسب نگه دارید؟

حالت‌های قرارگیری بدن

در حالی که ایستاده اید یا نشسته اید، شکم خود را به داخل بکشید و اندکی کفل‌های خود را به عقب بچرخانید تا به این صورت ناحیه پایینی پشت و کمر شما در آرامش فرو رود، در این حالت که شکمتان نباید پیش آمده باشد. در طول تمرین همیشه زانوها را اندکی خم کنید.
چانه را به داخل فرو برده و شانه‌ها را به عقب ببرید تا گردنتان راست و مستقیم قرار گیرد.
همیشه در زمان برداشتن و بلند کردن چیزی از روی زمین زانوهایتان را خم کنید. هرگز هنگام بلند کردن اشیاء کمر خود را خم نکنید.
مطمئن شوید بدنتان حالت قوسی مناسبی به خود بگیرد تا کفل‌ها و کمرتان باهم همتراز شوند.
حالت‌های قرارگیری بدن

ورزش و کشش

آرام شروع کنید و تعداد دفعات تکرار تمرین را به تدریج بالا ببرید؛ هرگز بیش از تحمل آستانه درد، به بدن خود فشار نیاورید. یاد بگیرید که به پیام‌های بدن خود اعتماد کنید. پایداری و پیوستگی در انجام تمارین بهترین نتایج را در برخواهد داشت. برای تقویت و تنظیم پشت خود یوگا یا “Dao-In” را انجام دهید.
بر پشت خود دراز کشیده، زانوها را به درون قفسه سینه بکشید. این حرکت را به طور متناوب در هر پا انجام داده و سپس همزمان با دو پا تکرار کنید. پاهایتان را در زاویه ۴۵ درجه بلند کرده و به مدت ۵ ثانیه نگه دارید و سپس استراحت کنید. این حرکت را با هر پا انجام دهید و سپس هر دو پا را همزمان بالا ببرید.

زانوها قفسه سینه
بر روی شکم دراز بکشید، پاهای خود را در زاویه ۴۵ درجه بالا ببرید و ۵ ثانیه نگه دارید و سپس استراحت کنید. این حرکت را با هر پا به صورت جداگانه، و سپس با هر دوپا به صورت همزمان انجام دهید.

روی شکم ، پاها زاویه 45
در یک گوشه اتاق، در حالی که آرنج‌هایتان وزن بدن را تحمل می‌کنند به عقب تکیه کرده و سپس بدن خود را از کنج دیوار دور کنید. در هر دفعه از تمرین ده بار این کار را انجام دهید.

رژیم غذایی

برخی از غذاها التهاب را بدتر می‌کنند و برخی دیگر آنرا تسکین می‌دهند. بعضی از خوراکی‌ها اعصاب را تحریک می‌کنند در حالی که بعضی دیگر سبب آرامش آن می‌شوند. همواره سعی کنید رژیم غذاییتان سرشار از مقادیر زیادی سبزیجات، غلات کامل، میوه‌ها، حبوبات و مقدار کمتری ماهی و مرغ و سایر طیور باشد.
غذاهای نامناسب: غذاهای بیش از حد سرخ شده، غذاهای چرب و شیرین، گوشت قرمز، قهوه، شکر، غذاهایی که بیش ازحد ادویه دارند، الکل، غذاهای فرآوری شده، گوجه فرنگی، بادمجان، فلفل، سیب زمینی.
غذاهای مناسب: غذاهایی که سرشار از کلسیم هستند مثل حبوبات، لوبیاها، سبزیجات، جلبک دریایی، آناناس، انگور و گیلاس.

امبدینگ کاشت نخ طب سوزنی

سبک زندگی

اگر سبک زندگی نامناسبی دارید و از کمردرد رنج میبرید، احتمال دارد که خودتان این بلا را سر خود آورده باشید. با بررسی و تغییر نحوه زندگی، بدون تردید شانس داشتن کمر و پشت سالم و سلامت را در زندگی افزایش می‌دهید!
نشستن، ایستادن و دراز کشیدن طولانی مدت همگی در ایجاد فشار و آسیب کمر و تضعیف آن نقش دارند. پس از هر ساعت نشستن، بلند شوید و بدن خود را بکشید. بر روی پهلوهای خود دراز بکشید در حالی که بالشتی بین زانوهایتان قرار داده اید. حواستان به حالت بدنتان باشد، قوز نکنید.

سبک زندگی امبدینگ کاشت نخ طب سوزنی
فعالیت‌های خود را با استراحت متعادل کنید. پس از کار و تلاش فیزیکی، پیش از انجام کار فیزیکی دیگر حتما به بدن خود استراحت دهید. محدودیت‌های خود را بشناسید. بسیاری از انسان‌ها بدن‌های خود را بیش از حد تحت فشار قرار می‌دهند و انتظار بهترین عملکرد را از بدنشان دارند. برنامه ریزی سالم و متداوم و با‌ثباتی داشته باشید. به موقع از خواب بیدار شده و به خواب روید، منظم غذا بخورید، هر روز ورزش کنید، و هنگامی که مجبورید بیش از اندازه توان و عادت همیشگی خودتان کار انجام دهید، حتما مراقب باشید و احتیاط کنید.

مدیریت استرس

هنگامی که تحت فشار هستید، فشار خونتان بالا می‌رود، سیستم ایمنی بدنتان افت می‌کند و ماهیچه‌هایتان منقبض می‌شوند، این حالت‌ها در نهایت سبب اسپاسم می‌شوند که به نوبه خود می‌تواند به ماهیچه‌ها و عصب‌ها آسیب برساند. مدیریت موثر استرس می‌تواند جلوی “درونی کردن” احساسات منفی را بگیرد، و شما را از نتایج مضر آن کاملا رها کند. برای رهایی از استرس هر روز مراقبه کنید. روزانه زمانی را به اندازه ۱۵ دقیقه یا بیشتر برای پاک کردن ذهن و احساساتتان اختصاص دهید.
در یک دفتر تمام احساسات و افکار منفی خود را بنویسید، بدین گونه ممکن است آنها را از تمام وجودتان پاک کنید. خودتان را مشغول فعالیت‌های هنری کنید تا استرس‌هایتان را به سوی خلاقیت‌ها هدایت کنید. نقاشی، موسیقی، شعر، باغبانی بعضی از راه‌های ابراز احساسات هستند.
نقاشی موسیقی شعر باغبانی امبدینگ کاشت نخ طب سوزنی

 

ماساژ

به احتمال بسیار زیاد ماساژ قدیمی ترین نوع خود-درمانی است. با لمس و فعال کردن نقطه خاصی از بدنتان می‌توانید مکانیزم احیاکننده بدنتان را بیدار کنید. کف دستان خود را مستقیما بر روی بخش میانی کمر خود بکشید. این حرکت را به سمت بالا و پایین و به شکل مدور ادامه دهید تا زمانی که پشتتان احساس گرما کند. نقاط حساس میان انگشتان دوم و سوم، و انگشتان چهارم و پنجم را در پشت دست‌هایتان پیدا کرده و فشار دهید. بر پشت خود روی دو توپ تنیس دراز بکشید، هر کدام از آنها باید در بخش بالایی پشت بدن، در میان استخوان شانه‌ها قرار گیرند. به طور خلاصه، با انجام تمارین پیش گیرنده مربوط به کمر و پشت بدن که در این مقاله توضیح داده شد و اندکی استفاده از عقل و درایت خود، می‌توانید از دردسرهای مربوط به مشکلات پشت و کمر رها شده و از زندگی سالم و فعال خود لذت ببرید. اما گاهی حتی با دقیق‌ترین تمارین پیش گیرنده، ممکن است پشتتان آسیب ببیند و از درد و ناتوانی رنج ببرید. این همان زمانی است که باید به دنبال اقدامات اصلاح کننده باشید، اقداماتی که در بهبود طبیعی بدن شما کمک فراوانی می‌کنند. طب چینی با به کارگیری طب سوزنی، تحریک و برانگیختگی الکتریکی، درمان Tuina body، بادکش کردن، طب گیاهی، و درمان‌های موضعی که مطابق با نیازهای هر فرد انجام می‌شود، در درمان مشکلات و عارضه‌های کمر بسیار موثر است.

امبدینگ کاشت نخ طب سوزنی

 

وضعیت‌های حاد غالبا می‌توانند در پنج جلسه درمانی معالجه شوند حال آنکه وضعیت‌های مزمن ممکن است ۱۰ الی ۲۰ جلسه درمانی به طول انجامند.امروزه روش موثرتر از طب سوزنی استفاده از امبدینگ است که ۳ تا ۴ جلسه انجام میشود.

سوالات و نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top