skip to Main Content

عوارض لیفت صورت با جراحی

در این مقاله سعی میکنیم اطلاعاتی کامل از عمل لیفت و عوارض لیفت صورت با جراحی را به شما ارائه کنیم. البته شایان ذکر است که امروزه روش های بسیاری از جمله کاشت نخ لاغری و امبدینگ نیز می توانند کار جراحی لیفت را انجام دهند.

اثر استرس های زندگی روزمره، تاثیر گرانش و قرار گرفتن در معرض آفتاب را می‌توان در چهره همه ما مشاهده کرد. چین ها و خطوط لبخند عمیق تر می‌شوند، گوشه های دهان فرو رفته تر می‌شوند، خط فک و پوست گردن سست تر می‌شوند.

در اطراف چشم ، ابرو افتاده و پوست پلک ها به صورت چین های شل جمع می‌شود. در پوست اولین علامت چین و چروک‌های ظریف در اطراف لب، در گوشه های خارجی چشم و خطوط بیان است. میزان وقوع این اتفاق در افراد مختلف متفاوت است و احتمالاً توسط ژنهای ما مشخص می‌شود.

پیری پوست صورت لزوماً نشانگر نسبتی که بقیه بدن و ذهن ما در حال پیر شدن است و بسیاری از افراد احساس ناامیدی می‌کنند که چهره ای که در آینه می بینند آن چیزی نیست که احساس می‌کنند و باید ظاهر خود را تغییر دهند. کاهش وزن زیاد می‌تواند در ظاهر صورت نسبت به مراحل پیری تغییراتی ایجاد کند.

بیشتر بدانید:عوارض عمل جراحی لاغری

 

عوارض لیفت صورت با جراحی:افتادگی پوست

عوارض لیفت صورت با جراحی

به عنوان بخشی از روند پیری که دیر یا زود برای همه ما اتفاق می‌افتد، پوست ما به تدریج خاصیت ارتجاعی خود را از دست می‌دهد و ماهیچه های ما تمایل به شل شدن دارند.

عمل جراحی لیفت صورت برای جراحی و محکم کردن پوست شل شده صورت شما در نواحی مثل زیر چشم انجام می‌شود. (هر عملی که در بالای چشم انجام شود، به عنوان لیفت ابرو شناخته می‌شود.) لیفت گردن باعث سفت شدن و بالا آمدن پوست گردن می‌شود.

نظرات دریافتی از بیماران در جنبه های مختلفی می باشد، از جمله عدم تاثیر عمل، ماندگاری بسیار کم نتایج، عدم توازن صورت، بیرون آمدن نخ، درد مزمن و وجود توده های قابل لمس روی صورت.

چرا لیفت صورت یا لیفت گردن انجام می‌شود؟

عوارض لیفت صورت با جراحی

اگر صورت و گردن شما شروع به ایجاد حالتی مثل افتادگی کرده باشد ، صورت شما بهترین نتیجه را می‌دهد اما هنوز پوست شما دارای خاصیت ارتجاعی است و ساختار استخوان شما قوی و تعریف شده است.

اکثر افرادی که لیفت صورت انجام می‌دهند، در دهه ۴۰ و ۶۰ زندگی خود هستند ، اما لیفت های پوستی را می‌توان با موفقیت در افراد ۷۰ یا ۸۰ ساله نیز انجام داد.
نباید بدیهی باشد که شما صورت خود را تغییر داده اید ، اما باید جوان تر ، سالم تر ، سرزنده تر و شاد تر به نظر برسید.

لیفت صورت در قسمت زیرین پوست و به خصوص خط فک تاثیر گذاشته و ظاهر این نواحی را بهبود می‌بخشد. اگر بر روی پیشانی ابروهای چروک و افتاده دارید، جراح شما ممکن است لیفت ابرو را پیشنهاد کند.

پوست شل با چین و چروک های ظریف ، برآمدگی و نواحی ناهموار بیشتر از لایه برداری شیمیایی یا تجدید پوست به وسیله لیزر کاربرد دارد، که می‌توان آن را با لیفت صورت ، لیفت ابرو یا لیفت گردن انجام داد.

عوارض لیفت صورت با جراحی

با توجه به نظرات بسیاری از افرادی که این روش را انجام داده اند، نارضایتی گسترده ای در میان افرادی که هزینه ی زیادی بابت این روش پرداخت کرده اند و در ازای آن مشکلات طولانی مدت یا عدم وجود هر گونه تاثیر مثبت را تجربه کرده اند، مشاهده می شود.

با توجه به گفته های برخی متخصصین زیبایی لیفت با نخ یک ایده ی نو بوده است. اما در واقعیت آن طور که باید موثر نبوده و ارزش بهای گزافی که به ازای آن پرداخته شد را نداشته است.

در بهترین حالت ممکن است به مدت یک سال مزایای جزئی مشاهده شود اما معمولاً حتی تاثیر آن بسیار کمتر از این زمان می باشد. به همین دلیل، این متخصصین، جراحان زیبایی که جراحی و درمان های مناسب ارائه می دهند و از لیفت نخ در درمان های خود استفاده می نمایند را سراغ ندارند.

بسیاری از مشکلات گزارش شده به دلیل نخ مورد استفاده در این روش بوده است که بر اساس نظرات متخصصین برای سال ها در جراحی ها در داخل بدن مورد استفاده قرار گرفته و کاملاً با بافت های بدن سازگار است و بنابراین امکان پس زدن آن وجود ندارد.

متاسفانه تجربیات بیماران موید این ادعا نبوده است و بسیاری از افراد مجدداً به پزشک یا جراح خود مراجعه نموده و به دلیل مشکلات ناشی از نخ های مورد استفاده تقاضای درمانهای ترمیمی داشته اند.

مشکلات متداول این روش نیز نمایان بودن نخ در پوست های نازک و یا ایجاد سردرد یا احساس سوزش در زیر پوست می باشد. در نهایت تنها نخ مورد تایید برای این روش نیز از بازار خارج شد و در حال حاضر درمان های لیفت با نخ با استفاده از بخیه های قابل جذب انجام می گیرند.

عوارض لیفت صورت با جراحی: آیا لیفت با نخ یک روش غیر تهاجمی است؟

عوارض لیفت صورت با جراحی

در حالیکه روش مرسوم لیفت کامل صورت شامل بیهوشی عمومی و یک شب بستری در بیمارستان و نیاز به چندین هفته استراحت دارد، اما لیفت با نخ را می توان طی یک ساعت و پس از ۷۲ ساعت استراحت به اتمام رساند.

همچنین پس از عمل نیازی به پانسمان نمی باشد و مراقبت پس از درمان نیز جزئی است. با این وجود متخصصین زیبایی همچنان عقیده دارند که این روش بدون درد و غیر تهاجمی نمی باشد. کشیدن پوست و بافت زیرین آن حتی با بی حسی موضعی همراه با درد و آسیب دیدگی است.

می توان بطور قطعی گفت که پس از انجام این عمل، زخم و احتمالاً کبودی برای مدتی وجود خواهد داشت. اگر شما آمادگی کامل برای تمام این موارد را داشته باشید و حتی نتایج نیز همانی باشند که انتظار آن را داشته اید، همه چیز قابل قبول است.

اما اگر پس از انجام این روش مایوس شده باشید در این صورت احتمالاً تمام درد و ناراحتی که متحمل شده اید، بی فایده بوده است.

نتایح لیفت صورت با نخ پس از ۳ تا ۶ ماه از بین می روند و متخصصین زیبایی را با مشکلات بسیاری مواجه می کنند زیرا متعاقب آن باید پول بیمار را باز گردانند و برای بسیاری دیگر نیز مجبورند لیفت صورت را بصورت رایگان انجام دهند.

چنین امری برای تمام پزشکان یک ناامیدی ناگوار و وحشتناک است. روش های دیگری نیز برای لیفت می باشد که دارای عوارض کمتری است.  مانند بوتاکس ابرو و پیشانی یا کاشت نخ و امبدینگ که روشی اثبات شده برای لیفتینگ است.

در طول زمان ممکن است ابروهای شما دچار افتادگی شده و یا پایینتر بیاید. با بوتاکس شما میتوانید ابروهای خود را بالا کشیده و از ظاهر خسته ی صورت خود کاسته و ظاهری جوانتر داشته باشید.

نخ چربی سوز یا امبدینگ پهلو یا استفاده از نخ لاغری، روشی ساده و سریع برای لاغری موضعی است. برای اکثر افراد لاغری موضعی بدن تبدیل به آرزویی دست نیافتنی شده است.

نارضایتی بیماران از عوارض لیفت صورت با جراحی

عوارض لیفت صورت با جراحی

نظرات دریافتی از بیماران در جنبه های مختلفی می باشد، از جمله عدم تاثیر عمل، ماندگاری بسیار کم نتایج، عدم توازن صورت، بیرون آمدن نخ، درد مزمن و وجود توده های قابل لمس روی صورت.

واکنش های منفی از طرف جراحان زیبایی و نتایج لیفت با نخ به نظر ناشی از مشکلات متعددی است که پزشکان در مطبهای خود در بیماران مشاهده می کنند و یا با معاینه ی بیماران پزشکان دیگری که از نتایج این روش ناراضی بوده اند، به آن پی می برند.

از میان تمام روش های جوان سازی پوست که متخصصین زیبایی مورد بررسی قرار داده اند، مشکلات و نارضایتی های روش لیفت با نخ در مقایسه با روش های دیگر بسیار بیشتر بوده است.

تنها ۲۴ درصد از افرادی که درباره ی روش لیفت صورت با نخ نظر داده اند، اعلام کرده اند که این روش ارزشمند بوده و بسیاری دیگر نتایج نامطلوب آن را گزارش کرده اند.

ممکن است این روش همچنان توسط برخی پزشکان ارائه شود اما اغلب در میان متخصصین پوست رایج بوده و جراحان زیبایی معتبر عموماً مخالف انجام این روش می باشند.

توصیه ی جراحان زیبایی برای معرفی جایگزینی برای لیفت صورت با نخ، روش های غیر جراحی مانند تزریق فیلر، درمان با نور LED یا سفت کردن پوست با لیزر می باشد و در صورتی که همچنان تمایل به لیفت داشته باشید، مینی لیفت روش جراحی پیشنهادی است.

کاشت نخ یا امبدینگ

عوارض لیفت صورت با جراحی

نخ چربی سوز یا امبدینگ پهلو یا استفاده از نخ لاغری، روشی ساده و سریع برای لاغری موضعی است. برای اکثر افراد لاغری موضعی بدن تبدیل به آرزویی دست نیافتنی شده است.

افراد دارای اضافه وزن همیشه تمایل دارند تا بخش خاصی از بدنشان لاغر شود، اما آنچه که بدیهی است، آنست که هیچ رژیم و روش ورزشی ای نیست که بتواند به طور قطع و صد در صد ناحیه خاصی از بدن را کوچک کند. اما علم هیچ گاه انسان را ناامید نمیکند و همیشه به دنبال راهی جهت برآورده سازی آرزوهای انسان است.

امبدینگ یا استفاده از نخ لاغری ویژه لاغری موضعی، روشی درمانی در طب سوزنی است. در این روش درمانی، فرد درمانگر به جای آنکه از سوزن برای طب سوزنی استفاده کند، نخ لاغری قابل جذب را جایگزین میکند.

این نخ های لاغری از جنس cutgut یا کرومیک هستند و در نقاطی از بدن که ویژه انجام طب سوزنی هستند کاشته میشوند. مدت زمان لازم برای جذب این نخ ها در بدن سه هفته است، در این مدت به صورت پیوسته نقاط مرتبط با طب سوزنی را تحریک کرده و کم کم جذب بدن میشوند.

واکنش بدن به نخ های کاشته شده همانند واکنش به طب سوزنی میباشد.در مدت زمان لازم، فرد دریافت کننده امبدینگ با انجام فعالیت های روزانه نواحی کاشت شده را تحریک میکند.

بدین واسطه عمل لاغری را تسریع می بخشد، پس از طی زمان مذکور با بازگشت به پزشک جهت تمدید امبدینگ و ادامه دوره درمانی اقدام میکند.

بیشتر بدانید:درمان سلولیت با کاشت نخ لاغری

 

کلام آخر

عوارض لیفت صورت با جراحی

امبدینگ یا اصطلاحا کاشت نخ لاغری به عنوان یک روش زیبایی و کاهش موضعی وزن بدن، از بین بردن چروک های پیشانی و اطراف دهان و بینی مورد استفاده قرار میگیرد. اما این روش تنها درمانگر چاقی نیست و کاربردهای متعدد دیگری دارد.

کاشت نخ از روش های نوین در طب سوزنی است که به لاغر شدن کمک می کند. مرکز تخصصی و طب سوزنی ایران امبدینگ با کادری مجرب آماده خدمت رسانی به شما می باشد. جهت اطلاعات بیشتر با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید

سوالات و نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top