skip to Main Content

طرز تمرین اکو یوگا

ستون فقرات نقشی کلیدی در رشد و پرورش سلامت و تندرستی کلی بدن دارد. این ستون از ۳۳ مهره تشکیل شده و عصب نخاعی را در بر می‌گیرد. نخاع از عصب‌هایی تشکیل شده که از مغز نشآت می‌گیرند. هر مهره از ستون فقرات روزنه‌هایی دارد که از میان آنها این عصب‌های نخاعی به بیرون گسترش یافته و به هریک از بخش‌های بدن می‌روند.
علاوه بر این ستون فقرات استخوان بندی اصلی برای نگهداری وزن بدن انسان میباشد. هنگامی که این ستون سالم و قابل انعطاف است، میتواند به خوبی عمل کرده و این وظیفه را به آسانی به انجام رساند. با این وجود، ژست‌های نادرست بدن و عدم تحرک کافی، سبب آسیب انعطاف پذیری آن می‌شود. این امر سبب ضعف ستون فقرات شده، و حتی با ایجاد تنش آنرا از خط صافش منحرف می‌کند. در نهایت احتمالا آسیب‌های شدید و تخریب و بدتر شدن آن رخ میدهد. با تمرین آکو-یوگا که برجسته ترین سیستم توسعه و حفظ نیرو، انعطاف، و تعادل بدن است، میتوان از این انحطاط جلوگیری کرد.
افرادی که یوگا تمرین می‌کنند ستون فقرات فوق‌العاده‌ای دارند. اگر تا کنون کسی که یوگا تمرین میکند را ماساژ داده باشید، با کسی مقایسه کنید که یوگا انجام نمی‌دهد، میتوانید این موضوع را به خوبی حس کنید. مهره‌های فردی که تمرین یوگا می‌کند بسیار مشخص و در یک مسیر است. شخصی که یوگا تمرین نمی‌کند، شاید از تنش مزمن کمر و پشت رنج ببرد. به دلیل انسداد ماهیچه‌ها یا لایه‌های حفاظتی آنها، مهره‌ها را سخت تر می‌توان لمس کرد. تمرین‌های آکو-یوگا می‌تواند سبب تقویت و آرامش ماهیچه‌های ستون فقرات شده و تمام مهره‌های آنرا هماهنگ نماید.
مجموعه تمارینی که در ادامه می‌آید، تقریبا به تمامی ۳۱ جفت عصب ستون فقرات انرژی می‌دهد. این عصب‌ها کاملا با تمام اعضای بدن در ارتباطند. این دسته از تمارین برای تاثیر بر طول ستون فقرات، از پایه تا نوک آن طراحی شدهاند، تا انعطاف پذیری و کشش آنرا توسعه و بهبود دهد. با انجام این تمرین‌ها، نه تنها می‌توانید از سلامتی بسیار خوبی برخودار شوید، بلکه میتوانید هوشیاری و آگاهی تازهای از نشاط و سرزندگی را دوباره احیا کنید.
راه افزایش قدرت این تمارین، حرکت با تنفس است، تا ریتمی مناسب ایجاد شود که به ماهیچه‌ها و عصب‌ها اجازه استراحت و آرامش دهد. در جهت کشش بدن تنفس عمیق کنید. قدرت تنفس سبب افزایش تاثیرات این تمرین‌ها می‌شود.

سوالات و نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top