skip to Main Content

آکو-یوگا چیست

آکو-یوگا مجموع‌های از تمارین است که دانش دو ره‌یافت کهن در حفظ سلامت و تندرستی، یعنی طب فشاری و یوگا را با هم تلفیق کرده و بدین گونه تاثیرات حاصل از ترکیب این دو روش خود-درمانی را افزایش می‌دهد.
این دو روش سبب تسکین و آرامش تنش ماهیچه‌ای شده و نیروهای حیاتی بدن را متعادل می‌کنند. یوگا این کار را با کنترل تنفس در زمان قرار گرفتن بدن در ژست‌های خاص انجام می‌دهد. در آن‌سوی، طب فشاری با دستکاری مستقیم انرژی بدن از طریق شبکه‌ای از نقاط و مریدیان‌ها، این عمل را انجام می‌دهد. مریدیان‌ها مسیرهایی هستند که انرژی حیاتی از طریق آنها جریان می‌یابند، و نقاط مکان‌هایی هستند که در آنها می‌توان این انرژی را باز کرده و جاری کرد.
در اصطلاح یوگا به این نیرو یا انرزی حیات پرانا (Prana) گفته می‌شود. طب فشاری نام چینی Chi یا نام ژاپنی Ki را برای آن برگزیده است.
هنگامی که تنش در اطراف این نقاط جمع می‌گردد، مانع از جریان صحیح انرژی می‌شود. بدین گونه انرژی در نقطه‌ای از بدن اضافه شده و در نقطه‌ای دیگر کاهش می‌یابد. با این حال، هر یک از حالات آکو-یوگا، به طور طبیعی عصب‌ها، ماهیچه‌ها، و نقاطی از طب فشاری را تحت فشار قرار داده، و موجب تحریک مریدیان‌ها و آزاد کردن تنش‌ها در این نقاط می‌شود، از این‌رو انرژی می‌تواند آزادانه جریان یابد. این فرآیند سبب توازن بدن بعنوان یک واحد کلی و یکپارچه می‌گردد و به تحریک آن می‌پردازد تا خود را درمان کند.

سوالات و نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top