skip to Main Content

لاغری سریع با کاشت نخ یا امبدینگ

اگر می خواهید که بدون تحمل گرسنگی و سختی های رژیم، وزن خود را کاهش دهید. مقاله لاغری سریع با کاشت نخ و امبدینگ برای شما کارساز می باشد.
روش امبدینگ یا کاشت نخ که برای کاهش وزن در طب سنتی ابداع شده با کمک طب سوزنی، باعث کاهش وزن در افراد می شود. البته لازم به ذکر است که روش کاشت نخ لاغری یا همان امبدینگ بدون عارضه بوده و خطری بیمار را تهدید نمی کند. در اصل این متد یکی از روش های لاغری سریع است.

 

روش کاشت نخ یا امبدینگ چیست؟

1 2

 

امبدینگ یا کاشت نخ، سی سال پیش، نخستین بار توسط دکترهای فرانسوی، برای بهبود کیفیت زندگی بیماران سرطانی و مریض هایی که باید از شیوه های درمانی رادیوتراپی و شیمی درمانی،استفاده میکردند، انجام گرفت.

در این روش برای از بین بردن حالت تهوع، استفراغ و بی اشتهایی فرد بیمار، از طب سوزنی و تحریک نقاط خاص استفاده می کردند. از آن جا که این بیماران به دلیل شرایط خاص جسمانی امکان حضور در مطب پزشک را سه بار در هفته نداشتند، پزشکان برای درمان آن ها از روش امبدینگ استفاده کردند. با این روش نیاز به حضور مداوم بیماران سرطانی در مطب نبود. امبدینگ به معنی سوراخ کردن و قرار دادن است.

در این روش روی نقاط طب سوزنی موادی گذاشته می شود که این مواد می تواند نخ یا کات گوت، ویتامین، داروهای گیاهی و چربی سوزها باشد. این درمان شاخه ای از طب سوزنی است اما تفاوتی که با طب سوزنی دارد در این است که سوزنی که روی نقطه ای خاص وارد می شود، پس از خارج شدن تأثیر خود را از دست می دهد، اما نخ یا ماده ای که در سوزن است، زیر پوست باقی می ماند. به این ترتیب نقطه طب سوزنی را علاوه بر سوزن با مواد دیگری می توان تحریک کرد.

از آنجا که استفاده از سوزن در طب سوزنی موقتی و در لحظه است، این روش درمان، با طولانی بودن و اثرگذاری بیشتر می تواند به بیمار کمک زیادی رساند.

به طور مثال اگر فردی دچار پا درد شده باشد و نتواند مرتب هر هفته به مطب مراجعه کند، این روش به او کمک می کند. زیرا نخ در ۴ هفته اثر می کند و بعد در بدن جذب می شود.

وقتی از نخ به جای سوزن در امبدینگ استفاده می شود مانند آن است که سوزن در بدن بیمار مانده است، با این تفاوت که نمی توان سوزن را داخل بدن بیمار نگه داشت زیرا باعث عفونت شده و بیمار را اذیت می کند.

 

بیشتر بدانید:کاشت نخ در درمان انواع بیماری ها

 

استفاده از کاشت در درمان انواع بیماری

از کاشت نخ علاوه بر لاغری، در درمان بیماری های دیگری نیز استفاده میشود مانند:

  • چاقی
  • اختلالات خوردن
  • اختلالات شنوایی
  • اختلالات ستون فقرات
  • توانبخشی کودکان فلج مغزی
  • توانبخشی بعداز سکته مغزی
  • لیفتینگ عضلات صورت
  • کاهش سایز موضعی

 

لاغری سریع به روش کاشت نخ

کت گوت یا امبدینگ یک نوع خاصی از طب سوزنی است. در این روش پزشک متخصص طب سوزنی تحت شرایط استریل نخ های قابل جذب کات گوت را بطول ۸-۳ میلی متر، در نقاط طب سوزنی و در زیر پوست قرار می دهد. این نخ ها بعد ۴-۳ هفته جذب بدن می شوند. در طول این زمان، با تحریک مداوم، نقاط طب سوزنی اثرات خاصی را  بر بدن می گذارند.

 

با روش کاشت نخ یا امبدینگ بسیاری از موارد چاقی یا لاغری بدون دارو و جراحی در طی جلسات درمانی این روش و نظر پزشک مربوطه به راحتی قابل درمان می باشد.

 

لاغری موضعی و تناسب اندام با روش کاشت نخ

2 3

 

با روش کاشت نخ یا امبدینگ بسیاری از موارد چاقی یا لاغری بدون دارو و جراحی در طی جلسات درمانی و تحت نظر پزشک مربوطه به راحتی قابل درمان می باشد.

عوارض لاغری، تناسب اندام، از بین بردن اختلالات سایزی بدن، رفع غبغب، افتادگی سینه، افتادگی پوست بدن ( سلولیت )، رفع چاقی پاها و سایر اندامها، چاقی همگی با امبدینگ قابل درمان است.

 

بیشتر بدانید: درمان چاقی عمومی و موضعی با کاشت نخ

 

لاغری عمومی به روش کاشت نخ

در این روش از نخی استفاده می شود که در تمام جراحی ها و در بخیه های جذبی نیز استفاده می گردد و هیچ عارضه ای ندارد.  مقداری از این نخ در نقاط مورد نظر طب سوزنی، با استفاده از سوزن مخصوص کاشته می شود. احتمال عفونت در کاشت نخ، یک در ۳۰۰ است که میزان بسیار اندکی می باشد. امکان حساسیت به نخ هم یک در ۴۰۰ است که باز هم بسیار ناچیز می باشد. اگر هر دوی این موارد توسط پزشک آموزش دیده انجام شود، در بدن فرد قابل کنترل می باشد، چرا که روشی است که تاییدیه وزارت بهداشت را دارد.

 

در امبدینگ از یک نوع نخ استفاده می شود که در تمام جراحی ها و در بخیه های جذبی از این نخ نیز استفاده می گردد و امکان تهیه آن از تمامی فروشگاه های لوازم پزشکی می باشد.

 

سوالات رایج درباره روش لاغری با کاشت نخ

10

 

آب هم می خورم چاق می شوم، این جمله را از بسیاری افراد که دچار مشکل چاقی هستند، شنیده اید. این افراد و بسیاری دیگر که با اضافه وزن و چاقی شان دست به گریبانند، مدام به دنبال راهی برای رسیدن به لاغری سریع یا همان تناسب اندام می گردند. مدام رژیم های غذایی مختلف و حتی روش های تهاجمی کاهش وزن را امتحان می کنند. به امید اینکه بتوانند روزی جلوی آینه خودشان را لاغر ببینند. گاهی اوقات این روش ها به موفقیت می انجامد و گاهی وقت ها هم افراد با شکست مواجه می شوند.

11

اما در سال های گذشته روشی در طب سوزنی برای کاهش وزن امتحان شده که به نظر می رسد تأثیر مثبتی بر روند کاهش وزن بدون عارضه برای افراد دارد. با این حال هنوز عده زیادی در مورد این روش آگاهی ندارند و با خواندن این مطلب اولین سوالاتی که برای آنها پیش میاید به شرح زیر است:

آیا استفاده از روش کاشت نخ یا امبدینگ درد دارد؟

درد قابل تحملی دارد، حتی از تزریق سرنگ معمولی نیز کمتر است و فقط همان لحظه احساس می شود .بعد از انجام کاشت نخ، در همان جلسه ممکن است به مدت ۲۴ تا ۴۸ ساعت، حالت گرفتگی خفیف عضلانی در فرد ایجاد شود.

آیا استفاده از روش کاشت نخ یا امبدینگ عارضه ای دارد؟

در امبدینگ از یک نوع نخ استفاده می شود که در تمام جراحی ها و در بخیه های جذبی از این نخ نیز استفاده می گردد و امکان تهیه آن از تمامی فروشگاه های لوازم پزشکی می باشد. سال ها از این نخ در جراحی استفاده شده و هیچ عارضه ای نداشته. در این روش نیز مقداری از این نخ در نقاط مورد نظر طب سوزنی با سوزن مخصوص کت گوت کاشته می شود. احتمال عفونت در کاشت نخ ۱ در ۳۰۰ است که میزان بسیار کمی است و احتمال حساسیت به نخ نیز ۱ در ۴۰۰ است که باز هم احتمال بسیار اندکی می باشد. مادامی که هر دوی این موارد وقتی توسط پزشک آموزش دیده اجام شود، هیچگونه عوارضی برای فرد نخواهد داشت.

 

نتیجه گیری

12

 

امروزه در تمامی دنیا چاقی به عنوان یک بیماری شناخته می شود که عوارض بسیاری به دنبال دارد. تا کنون راه های بسیاری برای مبارزه با این مبارزه ابداع شده گه گاها بسیار پر هزینه و با ریسک بالا همراه بوده است. کاشت نخ ازجمله روش های نوینی است که علاوه بر بی خطر بودن، از نظر اقتصادی نیز مقرون به صرفه می باشد. برای دریافت بهترین خدمات با بالاترین کیفیت، ما به شما کلینیک کاشت نخ و طب سوزنی ایران امبدینگ را معرفی میکنیم. برای اطلاعات بیشتر با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.

سوالات و نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top